Z E T
Bu çalışmada sosyo-kültürel etkiler kapsamında, çok sayıda değişkenlerden
etkilenerek okullarda ortaya çıkan şiddet tiplerinin altında yatan faktörler, şiddetin
gerçekleştiği yerler, sebepleri ve etkilerinin Sosyal Bilgiler öğrencilerine
yansımaları, özellikle öğrenenlerin eğitimiyle ilgili çözümler boyutundan Sosyal
Bilgiler dersinin önemi tartışılmıştır. Araştırma survey metoduyla yapılmıştır.
Araştırmanın örneklemini Erzurum Merkez; Yakutiye, Palandöken, Aziziye
ilçelerinde 20 ilköğretim okulunda öğrenim gören 500 öğrenci oluşturmuştur.
Verilerin analizinde frekans ve yüzde dağılımı, aritmetik ortalama ve standart
sapmadan yararlanılmıştır. Verilerde, bağımsız değişkenin iki düzeyli olduğu
durumlarda t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Sosyal Bilgiler dersinin,
öğrencilerin şiddete karşı tutumlarının yapılanmasında ve şiddet davranışlarının
engellenmesinde önemli bir rolü olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Şiddet, Sosyal Bilgiler, okul
AB S T R AC T
This article discusses the importance of the social studies course within the context
of social and cultural influences and from the perspectives of the factors
underlying the types of violence caused by a number of variables in the schools;
the reflections of the areas, reasons and impacts of violence on social studies
student; and, the solutions to the education of the learners. The research was done
according to the survey model and at twenty schools in Erzurum city. The
participants of the study were 500 students in 20 schools. The data were analysed
with SPSS. The data analysis was done with the following: Frequency Analysis,
Descriptive Statistics and Independent Samples T-Test. Qualitative data were
analysed with frequency analysis. The results of the study showed that the social
studies lesson has a remarkable effect on the structuring of students’ perception of
violence.
Keywords: Violence; social studies; school
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 44 |