BibTex RIS Cite

Güzel Sanatlar Liselerinde Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri (Karadeniz Bölgesi Örneği)/The Problems Encountered in Piano Lessons at High School of Fine Arts and Recommendations to These Problems (The Sample of Black Sea Region)

Year 2016, Volume: 20 Issue: 4, 1471 - 1491, 31.12.2016

Abstract

Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liselerinde okutulmakta olan piyano dersinde öğrencilerin karşılaştıkları sorunların tespit edilerek, bu sorunlara ilişkin öneriler sunmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma, durum tespitine yönelik tarama modelini esas alan betimsel bir araştırma olup, kaynak tarama ve anket uygulama yöntemleriyle hazırlanmıştır. Anketlerle ulaşılan veriler frekans ve yüzde tablolarına dönüştürülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Batı – Orta - Doğu Karadeniz bölgesinden seçilen ve kadrolu piyano öğretmeni olan ikişer okul olmak üzere toplam 6 GSL oluşturmuştur. Ayrıca çalışma grubu, piyano çalmada temel tekniklere ait kazanımları tamamlamış 10., 11. ve 12. sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 265 öğrenciyi kapsamaktadır. Araştırmanın sonucunda; GSL’de piyano dersini etkileyen eğitim ortamında eksiklikler olduğu, bu derse ait haftalık ders saatinin arttırılması gerektiği, öğrencilerin piyano dersine nasıl ve ne şekilde çalışmaları gerektiğini tam olarak bilmedikleri, piyano çalışırken teknik becerilerin ve yöntemlerin doğru uygulanmadığı, piyano repertuarının öğrenci seviyelerine göre hazırlanmadığı sonuçlarına ulaşılmış; daha etkili ve verimli bir piyano dersi öğretimine yönelik öneriler geliştirilmiştir.

Anahtar Kelimler: Güzel Sanatlar Lisesi, Piyano, Piyano Eğitimi.

Abstract: The aim of this research was to find out the problems that the students encountered in the piano lessons at High School of Fine Arts and to offer commendations to these problems. The research was a descriptive one which is based on the literature searching model directed to determine current situation and it is prepared by the methods of searching sources and applying questionnare. The result of the analyzed data collected with the questionnaires was converted into percentages and frequency tables. The study group consisted of 265 students who were educated in the 10th, 11thand 12th grades chosen from six High School Of Fine Arts in the region of Black Sea in Turkey. The results indicated that the academic environment effecting the piano courses were in sufficient. The weekly teaching hours of the course should be increased as to how and in which ways the students should be practiced. The techniques and the methods were not applied correctly when practicing and the piano repertuar were not prepared according to the level of students. In addition, suggestions for teaching more efficient and effective piano courses were improved.

Keywords: High School Of Fine Arts, Piano, Piano Education

Makale Geliş Tarihi: 10.05.2016

Makale Kabul Tarihi: 23.12.2016

Year 2016, Volume: 20 Issue: 4, 1471 - 1491, 31.12.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Varol Çiçek This is me

Köksal Apaydınlı

Publication Date December 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 20 Issue: 4

Cite

APA Çiçek, V., & Apaydınlı, K. (2016). Güzel Sanatlar Liselerinde Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri (Karadeniz Bölgesi Örneği)/The Problems Encountered in Piano Lessons at High School of Fine Arts and Recommendations to These Problems (The Sample of Black Sea Region). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4), 1471-1491.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.