Araştırmada, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin coğrafya konularındaki
güncel bazı kavramları (iklim, doğal afet, erozyon, heyelan, deprem, fay hattı,
bölge, ova, plato ve yanardağ) anlama düzeyleri ve bu kavramlarla ilgili
yanılgıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemleri
kullanılmıştır. Söz konusu kavramların öğrenciler tarafından anlaşılma
düzeylerini tespit etmek için geliştirilen test Trabzon’daki bir merkez, bir ilçe
merkezi ve üç köy okulundaki 5. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen
veriler “anlama, sınırlı anlama, anlamama, yanlış anlama ve cevap vermeme
şeklinde tasnif edilerek sonuçlar SPSS’de değerlendirilmiştir.
Genel olarak öğrencilerin söz konusu kavramları yeterince anlayamadıkları
belirlenmiştir. Öğrencilerin bu kavramları birbiriyle karıştırdığı ve kavramlar
hakkında bilimsel doğrulara uymayan birçok yanılgıya sahip oldukları
görülmüştür.
Primary Language | tr; en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 18, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 11 Issue: 1 |