Within the scope of postmodernist tenets this study aims to scrutinize Mark Ravenhill’s Some Explicit Polaroids which is considered as one of the most significant plays of In-yer-face theatre that began to gain influence in Britain at the beginning of the Nineties. Some Explicit Polaroids is a political criticism on the confrontation of the two generations and reflects postmodernist tenets, which inhold nihilistic values. In this study, it is aimed to bring forward that Some Explicit Polaroids reproduces the current social milieu in a postmodernist view. In addition to this, the evaluations written on postmodern drama and the criticism on postmodernism are dealt with according to their resonances in the play. The conclusion reveals the evaluations of this study.
Bu çalışma bin dokuz yüz doksanların başında etkisini göstermeye başlayan
suratına tiyatronun en önemli temsilcilerinden olan Mark Ravenhill’in Some Explicit
Polaroids adlı oyununu postmodernist ölçütlere göre incelemeyi amaçlamıştır. Some
Explicit Polaroids, iki farklı neslin çatışmasının postmodernist ölçütlerle yansıtıldığı,
nihilist özellikleri de içerisinde barındıran politik bir eleştiridir. Bu çalışmada, Some
Explicit Polaroids oyununun mevcut sosyal çevreyi postmodern bir görüşle yansıttığının
üzerinde durulmuştur. Ayrıca, postmodern tiyatro üzerine yazılmış olan değerlendirmeler
ve postmodernizmin üzerine yapılmış olan eleştiriler oyunda buldukları yankılara göre
ele alınmışlardır. Sonuç kısmında bu çalışma sonucunda erişilenler ortaya konulmuştur.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 18 Issue: 2 |