Bu çalışmada otel oda fiyatları ile özellikleri arasındaki ilişkinin hedonik
fiyat yaklaşım ile analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda Erzurum ilinde
faaliyet gösteren 20 otel işletmesine ait 26 faktörün verileri tam logaritmik
regresyon modeli kurularak EViews 8 programında sınanmıştır. Bu 26 faktörün
15’inin anlamlı olduğu belirlenmiş ve söz konusu değişkenlerden 13’ünün (zincir
otel, oda büyüklüğü, banyo kahvaltı, LCD TV, bar, Wi-Fi, shuttle, konferans
salonu, restoran, gece kulübü, fitness ve faks/fotokopi) oda değerini
artırdığı, 2’sinin (konum ve kayak imkânı) ise oda değerini azalttığı tespit
edilmiştir.
Chen, Ching-Fu. - R. Rothschild (2010), “An Application of Hedonic Pricing Analysis to The Case of Hotel Rooms in Taipei”, Tourism Economics, 16(3), 685–694.
Cingöz, Ayda R. A. A. (2010), “İstanbul’da Kapalı Site Konut Fiyatlarının Analizi”, Sosyal Bilimler Dergisi, (2), 129-139.
Espınet, J. M. - M. Saez - G. Coenders - M. Fluvıa (2003), “Effect on Prices of The Attributes of Holiday Hotels: A Hedonic Prices Approach”, Tourism Economics, 9(2), ss.165-177.
Falk, Martin (2008), “Hedonic Price Model for Ski Lift Tickets”, Tourism Management, 29, 1172-1184.
Hamilton, Jacqueline M. (2007), “Coastal Landscape and The Hedonic Price of Accommodation” Ecologicale Economics, 62, 594-602.
Işık, Cem (2015), “Erzurum İlinde Konut Fiyatlarının Çevresel, Yapısal ve Sosyal Farklılaşması: Hedonik Fiyatlama Örneği”. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), ss. 23-32.
Kesbiç, Cüneyt Y. - Ozan Bahar - Ercan Baldemir - Mustafa İnci (2011), “Muğla Deniz Turizminde Hizmet Niteliğinin Piyasa Fiyatı Üzerindeki Etkileri: Hedonik Fiyatlandırma Modeli”, Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar, 48(555), 65-82.
Kozak, Nazmi – Meryem A. Kozak – Metin Kozak (2012), Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar, Ankara: Detay Yayınevi.
Lovelock, Christopher H. (1996), Service Marketing, 3. Baskı, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall Int.
Monty, Ben - Mark Skıdmore (2003). “Hedonic Pricing and Willingness to Pay for Bed and Breakfast Amenities in Southeast Wisconsin” Journal of Travel Research, 42, 195-199.
Rigall-I-Torrent, Ricard - Modest Fluvıa - Ramon Ballester - Albert Salo - Eduard Arıza - Josep-Maria ESPINET (2011), “The Effects of Beach Characteristics and Location with Respect to Hotel Prices”, Tourism Management, 32(5),1150-1158.
Rigall-I-Torrent, Ricard - Modest Fluvıa (2007), “Public Goods in Tourism Municipalities: Formal Analysis, Empirical Evidence and Implications for Sustainable Development”, Tourism Economics, 13(3), 361-378.
Rigall-I-Torrent, Ricard - Modest Fluvıa (2011), “Managing Tourism Products and Destinations Embedding Public Good Components: A Hedonic Approach”, Tourism Management, 32(2), 244-255
Rosen Sherwin (1974), “Hedonic Prices and Implicit Markets: Product Differentiation in Pure Competition”, Journal of Political Economy, 82(1), 34–55.
Rusbult, Caryl E. (1980), “Commitment and Satisfaction: A Test of the Investment Model”, Journal of Experimental Social Psychology, 16(2), 172 - 186.
Santos, Glauber Eduardo de Oliveria (2016), “Worldwide Hedonic Prices of Subjective Characteristics of Hostels”, Tourism Management, 52, 451-454
Sökmen, Alptekin (1999). “Konaklama İşletmelerinde İş Özellikleri Modeli Yardımıyla Hizmet Kalitesinin Artırılmasına Yönelik Kavramsal Bir İnceleme”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 10(2), 45-51.
Üner, M. Mithat - Osman M. Karatepe (1996), “Hizmet Pazarlaması Sorunlarına Franchising Çözümleri”. Hacettepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 14(2), 185-208.
Yayar, Rüştü (2011), “Dizüstü Bilgisayar Piyasasında Hedonic Talep Parametrelerinin Tahminlenmesi”, KMÜ Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 13(21), 21-27.
Zeıthaml, Valerie A. - Mary J. Bitner (1996), Services Marketing, Berkshire: Mc Graw - Hill International Editions.
Zeıthaml, Valerie A. - A. Parasuraman - Leonard L. Berry (1990), Delivering Service Qua¬lity: Balancing Customers Perceptions and Expectations, New York: The Free Press.
Zengin, Eyüp - Ayhan Erdal (2000), “Hizmet Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi”, Journal of Qafqaz University, 3(1), 43-56.
Year 2017,
Volume: 21 Issue: 1, 305 - 315, 20.03.2017
Chen, Ching-Fu. - R. Rothschild (2010), “An Application of Hedonic Pricing Analysis to The Case of Hotel Rooms in Taipei”, Tourism Economics, 16(3), 685–694.
Cingöz, Ayda R. A. A. (2010), “İstanbul’da Kapalı Site Konut Fiyatlarının Analizi”, Sosyal Bilimler Dergisi, (2), 129-139.
Espınet, J. M. - M. Saez - G. Coenders - M. Fluvıa (2003), “Effect on Prices of The Attributes of Holiday Hotels: A Hedonic Prices Approach”, Tourism Economics, 9(2), ss.165-177.
Falk, Martin (2008), “Hedonic Price Model for Ski Lift Tickets”, Tourism Management, 29, 1172-1184.
Hamilton, Jacqueline M. (2007), “Coastal Landscape and The Hedonic Price of Accommodation” Ecologicale Economics, 62, 594-602.
Işık, Cem (2015), “Erzurum İlinde Konut Fiyatlarının Çevresel, Yapısal ve Sosyal Farklılaşması: Hedonik Fiyatlama Örneği”. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), ss. 23-32.
Kesbiç, Cüneyt Y. - Ozan Bahar - Ercan Baldemir - Mustafa İnci (2011), “Muğla Deniz Turizminde Hizmet Niteliğinin Piyasa Fiyatı Üzerindeki Etkileri: Hedonik Fiyatlandırma Modeli”, Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar, 48(555), 65-82.
Kozak, Nazmi – Meryem A. Kozak – Metin Kozak (2012), Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar, Ankara: Detay Yayınevi.
Lovelock, Christopher H. (1996), Service Marketing, 3. Baskı, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice Hall Int.
Monty, Ben - Mark Skıdmore (2003). “Hedonic Pricing and Willingness to Pay for Bed and Breakfast Amenities in Southeast Wisconsin” Journal of Travel Research, 42, 195-199.
Rigall-I-Torrent, Ricard - Modest Fluvıa - Ramon Ballester - Albert Salo - Eduard Arıza - Josep-Maria ESPINET (2011), “The Effects of Beach Characteristics and Location with Respect to Hotel Prices”, Tourism Management, 32(5),1150-1158.
Rigall-I-Torrent, Ricard - Modest Fluvıa (2007), “Public Goods in Tourism Municipalities: Formal Analysis, Empirical Evidence and Implications for Sustainable Development”, Tourism Economics, 13(3), 361-378.
Rigall-I-Torrent, Ricard - Modest Fluvıa (2011), “Managing Tourism Products and Destinations Embedding Public Good Components: A Hedonic Approach”, Tourism Management, 32(2), 244-255
Rosen Sherwin (1974), “Hedonic Prices and Implicit Markets: Product Differentiation in Pure Competition”, Journal of Political Economy, 82(1), 34–55.
Rusbult, Caryl E. (1980), “Commitment and Satisfaction: A Test of the Investment Model”, Journal of Experimental Social Psychology, 16(2), 172 - 186.
Santos, Glauber Eduardo de Oliveria (2016), “Worldwide Hedonic Prices of Subjective Characteristics of Hostels”, Tourism Management, 52, 451-454
Sökmen, Alptekin (1999). “Konaklama İşletmelerinde İş Özellikleri Modeli Yardımıyla Hizmet Kalitesinin Artırılmasına Yönelik Kavramsal Bir İnceleme”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 10(2), 45-51.
Üner, M. Mithat - Osman M. Karatepe (1996), “Hizmet Pazarlaması Sorunlarına Franchising Çözümleri”. Hacettepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 14(2), 185-208.
Yayar, Rüştü (2011), “Dizüstü Bilgisayar Piyasasında Hedonic Talep Parametrelerinin Tahminlenmesi”, KMÜ Sosyal ve Ekonomi̇k Araştırmalar Dergi̇si, 13(21), 21-27.
Zeıthaml, Valerie A. - Mary J. Bitner (1996), Services Marketing, Berkshire: Mc Graw - Hill International Editions.
Zeıthaml, Valerie A. - A. Parasuraman - Leonard L. Berry (1990), Delivering Service Qua¬lity: Balancing Customers Perceptions and Expectations, New York: The Free Press.
Zengin, Eyüp - Ayhan Erdal (2000), “Hizmet Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi”, Journal of Qafqaz University, 3(1), 43-56.
Işık, C., & Bilici, N. (2017). Otel Oda Fiyatlarının Hedonik Model İle Analizi: Erzurum Örneği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 305-315.