Bu çalışmanın konusu Çanakkale ilinin eğitim
durumunu irdelemek ve eğitim yapısında coğrafi faktörlerin etkisinin hangi
düzeyde olduğunu ortaya çıkarmaktır. Eğitim ve coğrafya başlıkları günümüz
modern dünyasında sıklıkla yan yana anılmaktadır. Bunun nedeni bilim
uzmanlarının coğrafyanın en dinamik konularından biri olan nüfus ve onun
eğitilmesi üzerinde durmalarıdır. Dünya siyasetine yön veren toplumların en
önemli sorunlarından birisi hiç şüphesiz ki varlıklarını devam
ettirebilmelerini sağlayacak olan nüfus miktarı ve onun kalitesidir. Bu
düşünceden hareketle ülkemizin sosyo-ekonomik açıdan geleceğini planlayabilmesi
için nüfusun niteliklerini ve bu çalışmada olduğu gibi illerimizdeki eğitim
coğrafyasını irdelemek yerinde olacaktır. Çalışmamızın
amacı; Çanakkale ilinin eğitim durumunu coğrafi faktörler ile
değerlendirmektir. Çalışmamızda TÜİK verilerinden, Çanakkale Valiliği ve
konumuz ile ilgili veriler ortaya koymuş olan kaynaklardan yararlanılmıştır.
Bunun yanında bu konuda daha önce yapılmış benzer çalışmalardan da
faydalanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilere göre Çanakkale’de okuryazar
nüfus oranı, eğitim kademelerine göre dağılımı, öğretmen ve derslik başına
düşen öğrenci sayısı ortalamaları Türkiye ortalamalarının üzerindedir. Sonuç
olarak, Çanakkale’ye ait eğitim verilerinden hareketle, ilin eğitim durumunu
yansıtacak okur-yazar nüfus oranı, eğitim kademelerine göre dağılımı, öğrenci
ve derslik başına düşen öğrenci sayısı ortalamaları üzerinde durulmuş ve Çanakkale
nüfusunun eğitim coğrafyası açısından incelenmesi yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: 2 |