Bu araştırmanın amacı, akran öğretimi tekniğinin 6. sınıf öğrencilerinin
fen bilgisi dersindeki akademik başarı düzeyleri üzerinde etkisinin olup
olmadığının incelenmesidir. Araştırma ön test - son test kontrol gruplu yarı
deneysel modelde desenlenmiştir. Araştırmaya Ankara ili Keçiören ilçesindeki
özel bir ortaokulun 6/A ve 6/B sınıflarında öğrenim gören 46 öğrenci
katılmıştır (Kız: 25, Erkek: 21). Sınıflardan biri uygulama grubu (6/A, N: 24),
diğeri ise kontrol grubu olarak (6/A, N: 22) olarak belirlenmiştir. Uygulama grubundaki
öğrenciler arasından 6 öğrenci “Öğreten Akran” olarak seçilmiştir. Belirlenen 6
öğrencinin araştırma öncesi, 40’ar dakikalık 5 oturumda öğreten akran olarak
yetiştirilme süreci gerçekleştirilmiştir. Öğreten akranların eğitim sürecinin
ardından, uygulama grubunda 8 hafta süreyle “Vücudumuzdaki Sistemler” ünitesi akran
öğretimi tekniğiyle yürütülmüştür. Bu süreçte, kontrol grubunda ise geleneksel
öğretim teknikleri kullanılmıştır. Araştırma verileri, İnel (2009) tarafından
geliştirilen “Vücudumuzdaki Sistemler Ünitesi Akademik Başarı Testi”
aracılığıyla elde edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, akran öğretiminin
araştırmaya katılan öğrencilerin fen bilgisi dersindeki akademik başarı
düzeyleri üzerinde geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu ortaya
konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: 3 |