Özet
Türk dili ve
edebiyatı dersi kapsamında öğretilen divan edebiyatı konuları öğrenciler
tarafından öğrenilmesi güç ve daha çok ön yargı ile yaklaşılan konular olarak
karşımıza çıkmaktadır.. Bu durum Türk dili ve edebiyatı dersi kapsamında
hazırlanan öğretim programlarına da yansımış ve zaman içerisinde programlardan
divan edebiyatı konularının bazıları çıkarılırken bazıları da içeriği
basitleştirilerek azaltılmıştır. Bu uygulamaların bir sonucu olarak öğrenciler,
köklü bir geçmişe sahip ve bugünkü edebiyatımızın temelini oluşturan divan
edebiyatını gerektiği düzeyde öğrenememektedirler. Bu çalışma ile divan
edebiyatı konularının, 1992 yılından günümüze Türk dili ve edebiyatı öğretim
programlarında ne düzeyde yer aldığının incelenmesi amaçlanmıştır. Doküman
incelemesi yöntemi ile yürütülen bu çalışmanın verileri, içerik analizine tabi
tutularak değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre 1992 öğretim
programında geniş bir şekilde ele alınan divan edebiyatı konuları, daha sonraki
programlarda ihmal edilmiştir. Elde
edilen sonuçlar ışığında divan edebiyatı konularının öğretilmesi ve
öğrenilmesindeki eksikliklerin tespit edilmesi ve çözüme kavuşturulması gereken
hususlar olarak ele alınması gerektiğini, bu yönde çalışmalar yapılması
gerektiğini söyleyebiliriz. Ayrıca divan edebiyatının nitelikli bir şekilde
öğretilmesi ve öğrencilerin edebiyat tarihini bir bütün olarak görmeleri
sağlanmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 23 Issue: 2 |