Abstract
Bu araştırmanın temel
amacı “Öğretmen Liderliği” eğitim programının yaygın eğitim kurumları usta
öğreticileri ve öğretmenlerinin liderlik becerilerine etkisini değerlendirmede
ön uygulama sonuçlarını ortaya koymaktır. Araştırmada, katılımcılara 5 hafta
boyunca haftada dört gün olmak üzere 24 etkinlikten oluşan "Öğretmen
Liderliği" eğitim programı araştırmacı tarafından uygulanmıştır.
Araştırmada veri toplama araçları olarak Öğretmen Liderliği Ölçeği
kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 21.0 paket programı
kullanılmıştır. Katılımcıların ön ve son testlerden aldıkları puanların
karşılaştırılabilmesi için, Kolmogorov-Smirnov, Mann-Whitney U testi,
Kruskal-Wallis testi yapılmıştır. Katılımcıların öğretmen liderliği beceri
düzeylerini artırmak amacıyla hazırlanan "Öğretmen Liderliği" eğitim
programının, ön uygulama sonuçları değerlendirildiğinde, deney grubunda yer
alan öğretmenlerin liderlik beceri düzeylerini anlamlı derecede artırdığı
görülmüş, bu nedenle hazırlanan eğitim programının uygulamaya hazır olduğu
sonucuna varılmıştır.