Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Liderliği Eğitim Programının Yaygın Eğitim Kurumlarında Ön Uygulama Sonuçları

Year 2019, Volume: 23 Issue: 2, 759 - 768, 15.06.2019

Abstract

Bu araştırmanın temel
amacı “Öğretmen Liderliği” eğitim programının yaygın eğitim kurumları usta
öğreticileri ve öğretmenlerinin liderlik becerilerine etkisini değerlendirmede
ön uygulama sonuçlarını ortaya koymaktır. Araştırmada, katılımcılara 5 hafta
boyunca haftada dört gün olmak üzere 24 etkinlikten oluşan "Öğretmen
Liderliği" eğitim programı araştırmacı tarafından uygulanmıştır.
Araştırmada veri toplama araçları olarak Öğretmen Liderliği Ölçeği
kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 21.0 paket programı
kullanılmıştır. Katılımcıların ön ve son testlerden aldıkları puanların
karşılaştırılabilmesi için, Kolmogorov-Smirnov, Mann-Whitney U testi,
Kruskal-Wallis testi yapılmıştır. Katılımcıların öğretmen liderliği beceri
düzeylerini artırmak amacıyla hazırlanan "Öğretmen Liderliği" eğitim
programının, ön uygulama sonuçları değerlendirildiğinde, deney grubunda yer
alan öğretmenlerin liderlik beceri düzeylerini anlamlı derecede artırdığı
görülmüş, bu nedenle hazırlanan eğitim programının uygulamaya hazır olduğu
sonucuna varılmıştır.

References

  • Akgül, A., ve Çevik, O. (2003). İstatistiksel analiz teknikleri. Ankara: Emek Ofset Ltd. Şti.
  • Beycioğlu, K. (2009). İlköğretim okullarında öğretmenlerin sergiledikleri liderlik rollerine ilişkin bir değerlendirme. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beycioglu, K., ve Aslan, B. (2010). Öğretmen liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 9(2), 64-775.
  • Beycioğlu, K., ve Aslan, B. (2012). Öğretmen ve yöneticilerin öğretmen liderliğine ilişkin görüşleri: Bir karma yöntem çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 191-223.
  • Büyüköztürk Ş., (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk Ş., Kılıç Çakmak E., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (7.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, N. (2009a). Öğretmen liderliği. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, N. (2009b). Öğretmenlerin sınıfta ve okulda liderlik davranışları, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 385-399.
  • Can, N. (2010). Öğretmen liderliğinde müdürlerin etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 27, 57-66.
  • Fraenkel, J., Wallen, N., and Hyun, H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.), New York: McGraw-Hill.
  • Lieberman, A., & Friedrich, L. (2007). Teachers, writers, leaders. Educational leadership, 65(1), 42.
  • Muijs, D. ve Harris, A. (2006). Teacher led school improvement: Teacher leadership in UK. Teaching and Teacher Education, 22, 961–972.
  • Muijs, D. ve Reynolds, D. (2000). School effectiveness and teacher effectiveness in mathematics: some preliminary findings from the evaluation of the mathematics enhancement programme (primary), School Effectiveness and School Improvement, 11(3), 273 – 303.
  • Sergiovanni, T. (2000). The Lifeworld of leadership. London: Jossey Bass.
Year 2019, Volume: 23 Issue: 2, 759 - 768, 15.06.2019

Abstract

References

  • Akgül, A., ve Çevik, O. (2003). İstatistiksel analiz teknikleri. Ankara: Emek Ofset Ltd. Şti.
  • Beycioğlu, K. (2009). İlköğretim okullarında öğretmenlerin sergiledikleri liderlik rollerine ilişkin bir değerlendirme. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Beycioglu, K., ve Aslan, B. (2010). Öğretmen liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 9(2), 64-775.
  • Beycioğlu, K., ve Aslan, B. (2012). Öğretmen ve yöneticilerin öğretmen liderliğine ilişkin görüşleri: Bir karma yöntem çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 191-223.
  • Büyüköztürk Ş., (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk Ş., Kılıç Çakmak E., Akgün Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (7.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, N. (2009a). Öğretmen liderliği. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, N. (2009b). Öğretmenlerin sınıfta ve okulda liderlik davranışları, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 385-399.
  • Can, N. (2010). Öğretmen liderliğinde müdürlerin etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 27, 57-66.
  • Fraenkel, J., Wallen, N., and Hyun, H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed.), New York: McGraw-Hill.
  • Lieberman, A., & Friedrich, L. (2007). Teachers, writers, leaders. Educational leadership, 65(1), 42.
  • Muijs, D. ve Harris, A. (2006). Teacher led school improvement: Teacher leadership in UK. Teaching and Teacher Education, 22, 961–972.
  • Muijs, D. ve Reynolds, D. (2000). School effectiveness and teacher effectiveness in mathematics: some preliminary findings from the evaluation of the mathematics enhancement programme (primary), School Effectiveness and School Improvement, 11(3), 273 – 303.
  • Sergiovanni, T. (2000). The Lifeworld of leadership. London: Jossey Bass.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Reyhan Şekerci

Süleyman Karataş

Publication Date June 15, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 23 Issue: 2

Cite

APA Şekerci, R., & Karataş, S. (2019). Öğretmen Liderliği Eğitim Programının Yaygın Eğitim Kurumlarında Ön Uygulama Sonuçları. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(2), 759-768.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.