Televizyon, yaklaşık yüz yıldır kitle iletişim aracı olarak insanların yaşamında önemli bir yer tutmuştur. İletişim alanındaki teknolojik gelişmeler Milenyumla birlikte televizyon yayıncılığını da dönüştürmüştür. Televizyonun internetle yakınsaması, televizyon alanında altyapı ve donanım olanaklarının gelişmesi çok miktarda televizüel içerik üretilmesini sağlamış, üretilen içerikler izleyici ile farklı ekranlarda ve farklı platformlarda buluşmuştur. Televizüel içeriklerin çoğalıp çeşitlendiği ortamda izleyicilerin tutum ve davranışlarını analiz etmek ve içeriği doğru hedef kitle ile buluşturmak için Büyük Veri’den yararlanılmaktadır. Çalışmada; Büyük Veri’nin gelişen ve değişen televizyon yayıncılığına etkileri argümantatif yöntemle ele alınmıştır. Bu bağlamda; televizyon alanında yapılan Büyük Veri uygulamalarının henüz yetersiz olmasına rağmen hedef kitleye ulaşma ve tutundurma faaliyetlerini olumlu etkilediği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 24 Issue: 4 |