Uluslararası alanda ülkelerin kamu diplomasisi faaliyetlerini yürütürken en çok başvurduğu alanlardan biri de eğitimdir. Çünkü ülkelerin uluslararası eğitim programları aracılığıyla birçok ülkeyle siyasi, ekonomik, akademik ve kültürel anlamda işbirliği yapmaları ülkelere oldukça avantaj sağlamaktadır. Eğitim diplomasisi ile ülkeler arasında kültürel iletişim ve etkileşim de kurulmaktadır. Uluslararası öğrenciler de kültürel bağların korunması noktasında birer kültür elçisi görevi görmektedir. Türkiye dünyadaki diğer ülkelere nispeten eğitim diplomasisine son yıllarda yatırımlar yapmış olsa dahi Türkiye’deki uluslararası öğrenci sayısı her geçen gün artmaktadır. Uluslararası öğrenciler mezun olup ülkelerine gittiklerinde onlarla kurulan ilişkilerin devam ettirtilmesi kültürel dağıtım ve etkileşim açısından çok önemlidir. Bu bağlamda Türkiye de uluslararası mezun öğrencilerle çeşitli platformlar aracılığıyla ilişkilerini sürdürme çabası içeresindedir. Mezunları bir araya getiren birçok dernek, federasyon ve oluşum bulunmaktadır. Aynı zamanda günümüz dijital dünyası da mezun öğrencileri bir araya getirme ve kültürel etkileşimin devamının sağlanmasında etkili araçların başında gelmektedir. Türkiye, uluslararası mezun öğrencileri ile dijital ortamlarda ilişkilerini sürdürmek amacıyla Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı’nın (YTB) katkıları ile Türkiye Mezunları ismi ile bir dijital platform üzerinden mezunları ile bir araya gelmektedir. Bu bağlamda söz konusu oluşumun Türkiye’deki ilk oluşumlardan biri olması önem arz ermektedir. Bu noktadan hareketle bu çalışmada eğitim diplomasisi bağlamında birer kültür elçisi olan uluslararası mezun öğrencilerin dijital kültür elçisi olmalarına imkân sağlayan Türkiye Mezunları dijital platformu betimleyici analiz yöntemiyle incelenmektedir.
Education is one of the fields that countries apply most while carrying out their public diplomacy activities in the international arena. Because countries' cooperation with many countries in political, economic, academic and cultural terms through international education programs provides a great advantage to countries. Cultural communication and interaction are also established between countries through educational diplomacy. International students also act as cultural ambassadors at the point of protecting cultural ties. Even though Turkey has invested in education diplomacy in recent years compared to other countries in the world, the number of international students in Turkey is increasing day by day. Maintaining the relations established with international students when they graduate and go to their countries is very important in terms of cultural distribution and interaction. In this context, Turkey is in an effort to maintain its relations with international graduate students through various platforms. There are many associations, federations and formations that bring alumni together. At the same time, today's digital world is one of the most effective tools in bringing graduate students together and ensuring the continuity of cultural interaction. In order to maintain relations with international graduate students in digital environments, Turkey comes together with its graduates through a digital platform called Turkey Alumni, with the contributions of Presidency for Turks Abroad and Related Communities (YTB). In this context, it is important that the said formation is one of the first formations in Turkey. From this point of view, this study examines the Turkey Alumni digital platform, which enables international graduate students, who are cultural ambassadors in the context of education diplomacy, to become digital cultural ambassadors, with descriptive analysis method.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 25 Issue: 3 |