Bugün artık enformasyon,
çiftçiler için önemli bir tarımsal girdi niteliği taşımaktadır. Tarımsal yayım
sayesinde çiftçiler ihtiyaç duydukları enformasyona kolayca
ulaşabilmektedirler. Kırsal alanda çiftçilere tarımsal enformasyon sağlayan çok
sayıda kuruluş bulunmaktadır. Bunlar arasında, tarım il ve ilçe müdürlükleri,
üniversiteler, kooperatifler, birlikler, araştırma kuruluşları, danışmanlık
şirketleri sayılabilir. Çiftçiler tarımsal girdi ve ürün pazarlayan firmalardan
da önemli tarımsal enformasyonlar elde edebilmektedirler. Konuya bu açıdan
bakıldığında çeşitli tarım fuarlarına katılan firmalar çiftçilere enformasyon
sağlayarak önemli tarımsal etkinlik gerçekleştirmektedir. Bu bağlamda tarım
fuarlarında firma temsilcileri ile çiftçiler bir araya gelmekte ve karşılıklı
enformasyon transferi gerçekleşmektedir. Bu araştırmada Milas 2. Güney Ege
Tarım Fuarı örnek olay olarak incelenmiş ve fuara katılan 51 firma ile anket
çalışması gerçekleştirilmiştir. Fuara katılan tüm firma temsilcilerinin fuar
süresince standlarını ziyaret eden kişilere gerek firmaları gerekse fuardaki
ürünleriyle ilgili enformasyon sağladıkları tespit edilmiştir. Fuar dışı
zamanlarda da üreticilere enformasyon sağladığını belirten firma oranı ise
%88.24 olarak saptanmıştır.
Journal Section | ARAŞTIRMALAR |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 48 Issue: 2 |
Articles published in this journal are published under the Creative Commons International License (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/). This allows the work to be copied and distributed in any medium or format provided that the original article is appropriately cited. However, the articles work cannot be used for commercial purposes.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/