BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 3, 68 - 90, 10.08.2015

Öz

The purpose of this study is to compare the development platforms for mobile learning applications. Mobile learning is definedas a learning which takes place via mobile technologies, enables accessing educational contents without a spatial restriction anddynamically benefiting from produced services and communicate with others, and which increases the productivity and workperformance of users by instantly responding to their individual needs. According to another definition, mobile learning takesplace in various contexts through contents and social interactions using personal electronic devices. In addition to the increase inthe use of mobile devices, the fact that the number of those who download and use mobile applications increases every day hasraised the interest in the development of mobile applications for learning. This study offers various suggestions relating to theadvantages and disadvantages presented by platforms based on various variables. Also including some application examples, itis believed that the study will guide to those researchers and application developers who want to design mobile learning projects

Mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının karşılaştırılması ve örnek uygulamalar

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 3, 68 - 90, 10.08.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının karşılaştırılmasıdır. Mobil öğrenme, belirli bir yere bağlı olmadan eğitim içeriğine erişebilmeyi, dinamik olarak üretilen hizmetlerden yararlanmayı ve başkalarıyla iletişimde bulunmayı sağlayan, kullanıcının bireysel olarak gereksinimine anında cevap vererek üretkenliğini ve iş performans verimliliğini artıran ve mobil teknolojiler aracılığıyla gerçekleşen öğrenme olarak tanımlanmaktadır. Diğer bir tanıma göre mobil öğrenme, kişisel elektronik cihazlar kullanarak, içerik ve sosyal etkileşimler aracılığıyla çeşitli bağlamlarda gerçekleşen öğrenmedir. Mobil cihazların kullanımındaki artışın yanı sıra, mobil uygulamaları indiren ve kullanan bireylerin sayısının her geçen gün artması, öğrenme amacıyla mobil uygulama geliştirmeye yönelik ilgiyi artırmıştır. Bu çalışmada geliştirme platformlarının çeşitli değişkenler açısından sunduğu avantajlar ve dezavantajlara ilişkin öneriler sunulacaktır. Örnek uygulamalara da yer verilen bu çalışmanın mobil öğrenme projesi geliştirmek isteyen araştırmacılara ve uygulayıcılara yol gösterici nitelik taşıyacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Nilgün Özdamar Keskin

Araş. Gör. Hakan Kılınç

Yayımlanma Tarihi 10 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Keskin, Y. D. D. N. Ö., & Kılınç, A. G. H. (2015). Mobil öğrenme uygulamalarına yönelik geliştirme platformlarının karşılaştırılması ve örnek uygulamalar. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 68-90.