BibTex RIS Kaynak Göster

Farklı öğrenme biçimlerine sahip öğrenenlerin web destekli işbirlikçi öğrenme araçlarından wikiye ilişkin görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 49 - 64, 10.08.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı; İç Anadolu Bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesindeki Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğrencilerinin öğrenme biçimlerini belirleyerek, farklı öğrenme biçimlerine sahip öğrenenlerin web destekli işbirlikçi öğrenmeye yönelik görüşlerini almak ve öğrenme için sayısal ortam tasarımı konusunda farklı öğrenme biçimleri bağlamında tasarım önerileri geliştirebilmektir. Araştırma verileri, Kolb (1985) tarafından geliştirilen, daha sonra da Akkoyunlu ve Aşkar (1993) tarafından Türkçeye çevrilerek, güvenilirlik çalışması yapılan Öğrenme Biçinmleri Envanteri ile öğrenenlerle yapılan yüz yüze görüşmeler ile toplanmıştır. Görüşmeler sonucunda; web destekli işbirlikçi öğrenmeye, wikilerin eğitimde kullanımına, wikilerde olması gereken tasarım özelliklerine, wikilerde sunulan öğretim içeriğine ve wikilerin eğitimde daha etkili kullanımına yönelik öğrenen önerileri olmak üzere 5 ana tema belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aşkar, P., ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87(17), 37-47.
  • Ateş, A., ve Altun, E. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğrencilerinin öğrenme biçemleri ve öğrenme tercihleri. Eurasian Journal of Educational Research, 30, 1-16.
  • Augar, N., Raitman, R., & Zhou, W. (2004). Teaching and learning online with wikis. Proceedings of the 21st ASCILITE Conference, 95-104.
  • Babadoğan, C. (2005). Öğretim stili odaklı ders tasarımı geliştirme. Milli Eğitim Dergisi, 147, 61-63.
  • Boulos, M. N. K., Maramba, I.,& Wheeler, S. (2006). Wikis, blogs and podcasts: a new generation of Web-based tools for virtual collaborative clinical practice and education. BMC Medical Education, 6(41), 1-8.
  • Cress, U., & Kimmerle, J. (2008). A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis. Computer-Supported Collaborative Learning, 3, 105-122.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Creswell, J. W., & Plano, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks: CA: Sage.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Johnson, D., & Johnson, R. (2002). Learning together and alone: Overview and metaAnalysis. AsiaPacific Journal of Education, 22(1), 95–105.
  • Liaw, S. S., Chen, G. D., & Huang, H. M. (2008). Users’ attitudes toward web-based collaborative learning systems for knowledge management. Computers & Education, 50, 950–961.
  • Karaağaçlı, M. (2008). İnternet teknolojileri destekli uzaktan eğitimde sosyal kazanımlar gereksinimi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 63-73.
  • Kolb, A. (1984). Experiental learning – experience as the source of learning and devolopment. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Kolb, A. Y., & Kolb, D. A. (2005). The Kolb learning style ınventory- version 3.1 technical specifications. Haygroup Copyright.
  • Kreijns, K., Kirschner P. A., & Jochems W. (2003). Identifying the pitfalls for social interaction in computer-supported collaborative learning environments: a review of the research. Computers in Human Behavior, 19, 335–353.
  • Leuf, B., & Cunningham, W. (2001). The wiki way: Quick collaboration on the web. Boston, MA: Addison-Wesley Professional.
  • McMillan, J. H. (2004). Educational research: Fundamentals for the consumer. Boston, MA: Pearson Education.
  • Numanoğlu, G., ve Şen, M. (2007). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8( 2), 129-148.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3. Edition). Thousand Oak, CA: Sage.
  • Schwartz, L., Clark, S., Cossarin, M., & Rudolph, J. (2004). Educational wikis: Features and selection criteria. International Review of Research in Open and Distance Learning, 5(1), http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/166/693
  • Şimşek, A. (Ed.). (2004). Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel. Thompson, L., & Ku, H. Y. (2006). Case study of online collaborative learning. The Quarterly Review of Distance Education, 7(4), 361-375.
  • Usluel, Y. K, & Mazman, S. M. (2009). Adoption of Web 2.0 tools in distance education. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 818–823.
  • Usta, İ. (2008). Öğrenme stillerine göre düzenlenen beyin temelli öğrenme uygulaması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Ziegler, M. A., Paulus, T. M., & Woodside, M. (2006). This course is helping us all arrive at new viewpoints, isn’t it? Making meaning through dialogue in a blended enviroment.
  • Journal Of Transformative Education, 4(4), 302-319.

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 49 - 64, 10.08.2015

Öz

The purpose of this study is to determine the learning styles of learners who study at the Department of Computer Education and Instructional Technology to get the views of learners with different learning style on wikis which is one of the web-based collaborative learning tools, and to develop some design ideas for digital media design for learning. The data has collected by both the inventory built by Kolb (1985), and then translated to the Turkish by Akkoyunlu and Aşkar (1993), and face to face interviews. Following the interviews, five main themes have identified; web-based collaborative learning, use of the wikis in education, design features that wikis should have, content in the wikis, and the students’ suggestions about use of the wikis more effective in the education

Kaynakça

  • Aşkar, P., ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87(17), 37-47.
  • Ateş, A., ve Altun, E. (2008). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğrencilerinin öğrenme biçemleri ve öğrenme tercihleri. Eurasian Journal of Educational Research, 30, 1-16.
  • Augar, N., Raitman, R., & Zhou, W. (2004). Teaching and learning online with wikis. Proceedings of the 21st ASCILITE Conference, 95-104.
  • Babadoğan, C. (2005). Öğretim stili odaklı ders tasarımı geliştirme. Milli Eğitim Dergisi, 147, 61-63.
  • Boulos, M. N. K., Maramba, I.,& Wheeler, S. (2006). Wikis, blogs and podcasts: a new generation of Web-based tools for virtual collaborative clinical practice and education. BMC Medical Education, 6(41), 1-8.
  • Cress, U., & Kimmerle, J. (2008). A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis. Computer-Supported Collaborative Learning, 3, 105-122.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Creswell, J. W., & Plano, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks: CA: Sage.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Johnson, D., & Johnson, R. (2002). Learning together and alone: Overview and metaAnalysis. AsiaPacific Journal of Education, 22(1), 95–105.
  • Liaw, S. S., Chen, G. D., & Huang, H. M. (2008). Users’ attitudes toward web-based collaborative learning systems for knowledge management. Computers & Education, 50, 950–961.
  • Karaağaçlı, M. (2008). İnternet teknolojileri destekli uzaktan eğitimde sosyal kazanımlar gereksinimi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 63-73.
  • Kolb, A. (1984). Experiental learning – experience as the source of learning and devolopment. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Kolb, A. Y., & Kolb, D. A. (2005). The Kolb learning style ınventory- version 3.1 technical specifications. Haygroup Copyright.
  • Kreijns, K., Kirschner P. A., & Jochems W. (2003). Identifying the pitfalls for social interaction in computer-supported collaborative learning environments: a review of the research. Computers in Human Behavior, 19, 335–353.
  • Leuf, B., & Cunningham, W. (2001). The wiki way: Quick collaboration on the web. Boston, MA: Addison-Wesley Professional.
  • McMillan, J. H. (2004). Educational research: Fundamentals for the consumer. Boston, MA: Pearson Education.
  • Numanoğlu, G., ve Şen, M. (2007). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8( 2), 129-148.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3. Edition). Thousand Oak, CA: Sage.
  • Schwartz, L., Clark, S., Cossarin, M., & Rudolph, J. (2004). Educational wikis: Features and selection criteria. International Review of Research in Open and Distance Learning, 5(1), http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/166/693
  • Şimşek, A. (Ed.). (2004). Eğitimde bireysel farklılıklar. Ankara: Nobel. Thompson, L., & Ku, H. Y. (2006). Case study of online collaborative learning. The Quarterly Review of Distance Education, 7(4), 361-375.
  • Usluel, Y. K, & Mazman, S. M. (2009). Adoption of Web 2.0 tools in distance education. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 818–823.
  • Usta, İ. (2008). Öğrenme stillerine göre düzenlenen beyin temelli öğrenme uygulaması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Ziegler, M. A., Paulus, T. M., & Woodside, M. (2006). This course is helping us all arrive at new viewpoints, isn’t it? Making meaning through dialogue in a blended enviroment.
  • Journal Of Transformative Education, 4(4), 302-319.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Sümer

Yayımlanma Tarihi 10 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sümer, M. (2015). Farklı öğrenme biçimlerine sahip öğrenenlerin web destekli işbirlikçi öğrenme araçlarından wikiye ilişkin görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 49-64.