Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde tasarımın önemi

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 4 - 8, 31.01.2017

Öz

Temel öğrenme etkinliklerini içeren, etkileşimi ve işbirliğini destekleyen, çok sayıda katılımcıya sahip çevrimiçi öğrenme ortamları olan Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde (KAÇD), ders tasarımı, içerdiği öğrenme malzemeleri ve etkileşim unsurları dersin kalitesi açısından oldukça önemlidir. İsteğe bağlı katılımın gerçekleştiği bu öğrenme ortamlarında, öğrenenlerin ihtiyaçlarına cevap veren, motivasyonlarını arttıran, ilgi çekici dersler tasarlanmalıdır. Ders tasarımında etkileşim unsurlarına yer verilmesi amacıyla etkileşimli e-ders malzemeleri kullanılabilir. Ek olarak, tartışma alanları öğrenenlerin sosyal bulunurluluğunu arttırmada etkili bir araçtır. Her yaştan ve her kesimden, çok sayıda ve çeşitli katılımcıya çevrimiçi öğrenme olanağı tanıyan KAÇD’lerde titiz ve kaliteli bir tasarım yapılmalıdır.

Kaynakça

  • Açık ve Uzaktan Öğrenme Sözlüğü (2017). http://auosozluk.anadolu.edu.tr/index.php?r=site%2Findex#k Erişim tarihi: 05.01.2017. Anderson, T. (2003). Getting the Mix Right Again: An updated and theoretical rationale for interaction. International Review of Research in Open and Distance Learning, 4(2). Chua, S. H., Kim, J., Monserrat, T. J. K., & Zhao, S. (2015, March). Understanding Learners' General Perception Towards Learning with MOOC Classmates: An Exploratory Study. In Proceedings of the Second (2015) ACM Conference on Learning@ Scale (pp. 305- 308). ACM. Downes, S. (2012). Massively Open Online Courses are here to stay. http://www.downes.ca/post/58676 Erişim tarihi: 05.01.2017. Kellogg, S. (2013). Online learning: How to make a MOOC. Nature, 499(7458), 369-371. OpenUpEd (2015). Definition Massive Open Online Courses (MOOCs). http://www.openuped.eu/images/docs/Definition_Massive_Open_Online_Courses.pdf Erişim tarihi: 05.01.2017. Roth, M. S. (2013). My Modern Experience Teaching a MOOC. Chronicle of Higher Education, 59(34), B18–21. Yousef, A. M. F., Chatti, M. A., and Schroeder, U. (2014). What Drives a Successful MOOC? An Empirical Examination of Criteria to Assure Design Quality of MOOCs. Advanced Learning Technologies (ICALT), 2014 IEEE 14th International Conference.
Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 4 - 8, 31.01.2017

Öz

Kaynakça

  • Açık ve Uzaktan Öğrenme Sözlüğü (2017). http://auosozluk.anadolu.edu.tr/index.php?r=site%2Findex#k Erişim tarihi: 05.01.2017. Anderson, T. (2003). Getting the Mix Right Again: An updated and theoretical rationale for interaction. International Review of Research in Open and Distance Learning, 4(2). Chua, S. H., Kim, J., Monserrat, T. J. K., & Zhao, S. (2015, March). Understanding Learners' General Perception Towards Learning with MOOC Classmates: An Exploratory Study. In Proceedings of the Second (2015) ACM Conference on Learning@ Scale (pp. 305- 308). ACM. Downes, S. (2012). Massively Open Online Courses are here to stay. http://www.downes.ca/post/58676 Erişim tarihi: 05.01.2017. Kellogg, S. (2013). Online learning: How to make a MOOC. Nature, 499(7458), 369-371. OpenUpEd (2015). Definition Massive Open Online Courses (MOOCs). http://www.openuped.eu/images/docs/Definition_Massive_Open_Online_Courses.pdf Erişim tarihi: 05.01.2017. Roth, M. S. (2013). My Modern Experience Teaching a MOOC. Chronicle of Higher Education, 59(34), B18–21. Yousef, A. M. F., Chatti, M. A., and Schroeder, U. (2014). What Drives a Successful MOOC? An Empirical Examination of Criteria to Assure Design Quality of MOOCs. Advanced Learning Technologies (ICALT), 2014 IEEE 14th International Conference.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gamze Tuna

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tuna, G. (2017). Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerde tasarımın önemi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3(1), 4-8.