Research Article
BibTex RIS Cite

Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumları

Year 2017, Volume: 3 Issue: 4, 187 - 227, 31.10.2017

Abstract

Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumlarının saptanmasıdır. Bu amaçla bir araştırma projesi kapsamında geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirilmiş ve analizler sonucu bilişsel, duyuşsal, davranışsal faktörleri kapsayan nihai model doğrultusunda çalışanların tutumları değerlendirilmiştir. Araştırmada Anadolu Üniversitesi’nde çalışan toplam 4863 (2569 akademik personel, 2294 idari personel) personele iki bölüm ve 51 sorudan oluşan bir sormaca uygulanmış, şu sonuçlar elde edilmiştir: Çalışmaya katılan toplam 894 personelin %55’i akademik personel, %45’i idari personel, %47’si kadın ve %53’ü erkektir. Katılımcıların neredeyse yarısı bu sistemde öğrenci olmuştur. Katılımcılar büyük çoğunlukla sosyal bilimler alanını ve önlisans düzeyini uzaktan öğretim için uygun bulurken, sistemde kullanılan öğrenme ortamları açısından internet ve bilgisayar destekli ortamlar en fazla tercih edilmiştir. Açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutum ölçeği analiz sonuçlarına göre; ölçeğin 32 madde ve üç faktöriyel modelle yapı geçerliği ve iç tutarlılığı sağlanmıştır. Madde düzeyinde analizlere göre, genellikle katılımcıların açık ve uzaktan öğretime ilişkin olumlu ve ortalamanın biraz üzerinde bir tutuma sahip oldukları söylenebilir. Bu sonuç, 30 yılı aşkın süredir hizmet veren Açıköğretim Sistemi içerisinde görev alan Anadolu Üniversitesi çalışanları için beklenen bir sonuçtur.


References

  • Gündüz Balpetek F., Alay E., ve Özdoğan E. (2012). Sürüdürülebilir kalkınma için yaşam döngüsü değerlendirmesi ve tekstil sanayi etkisi. Tekstil Teknolojileri Elektronik Dergisi, 6(2), 28-40. 10 Kasım 2012 tarihinde http://www.teknolojikarastirmalar.com/pdf/tr/04_2012_6_2_129_755.pdf adresinden erişilmiştir. Hannay, M., & Newvine T. (2006). Perceptions of distance learning: A comparison of online and traditional learning. MERLOT Journal of Online Teaching and Learning, 2(1),1-11.
Year 2017, Volume: 3 Issue: 4, 187 - 227, 31.10.2017

Abstract

References

  • Gündüz Balpetek F., Alay E., ve Özdoğan E. (2012). Sürüdürülebilir kalkınma için yaşam döngüsü değerlendirmesi ve tekstil sanayi etkisi. Tekstil Teknolojileri Elektronik Dergisi, 6(2), 28-40. 10 Kasım 2012 tarihinde http://www.teknolojikarastirmalar.com/pdf/tr/04_2012_6_2_129_755.pdf adresinden erişilmiştir. Hannay, M., & Newvine T. (2006). Perceptions of distance learning: A comparison of online and traditional learning. MERLOT Journal of Online Teaching and Learning, 2(1),1-11.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Serpil Dündar This is me

Özden Candemir This is me

Emine Demiray

Evrim Genç Kumtepe

Serap Öztürk

Mediha Sağlık Terlemez This is me

İlknur Ulutak This is me

Publication Date October 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 4

Cite

APA Dündar, S., Candemir, Ö., Demiray, E., Genç Kumtepe, E., et al. (2017). Anadolu Üniversitesi çalışanlarının açık ve uzaktan öğretime ilişkin tutumları. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 3(4), 187-227.