Letter to Editor
BibTex RIS Cite

Uzaktan eğitimde sosyal ağlar ve öğreticinin etkinliği

Year 2018, Volume: 4 Issue: 2, 5 - 9, 30.04.2018

Abstract

Uzaktan eğitimde işbirlikçi yapıda eğitim sürecinin gerçekleştirilmesi, mevcut sınırlılıkları ortadan kaldırmaya yönelik ders
sunumlarının yapılması ve etkili eğitim süreci sunulması büyük önem arz etmektedir. Derslerin verimli, etkili öğrenme
uygulamalarını içeren, sosyal ağların aktif kullanıldığı, iletişim ve etkileşim unsurlarına yer veren, öğrencilerin derse karşı daha
istekli olduğu, işbirlikçi eğitim süreçlerinin planlaması öğrenci başarıları üzerinde etkili olabilecektir. Açık ve uzaktan eğitimde
öğrenme ortamlarının tasarımında öğrenen merkezli işbirlikçi ders ortamının oluşturulmasında öğrenenlerin ilgi, ihtiyaç ve
görüşleri alınarak hazırlanacak, yüksek görsel materyallerin kullanıldığı, uygulama ve medyaların yer aldığı ders süreçleri etkili
ders ortamının oluşmasına katkı sağlayabilecektir. Kaliteli ve etkili eğitim verilebilmesi için öğreticinin alternatif eğitim
metotlarını ile ders anlatımını gerçekleştirmesi, öğrenci ilgilisini çekecek ortamı oluşturması ve sosyal ağları uzaktan eğitimde randımanlı kullanması uzaktan eğitimde kalitenin artmasına imkan verebilecektir.

References

  • Yılmazsoy, B. (2018). Eğitsel Amaçlı Sosyal Medya Kullanımı: Facebook Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
Year 2018, Volume: 4 Issue: 2, 5 - 9, 30.04.2018

Abstract

References

  • Yılmazsoy, B. (2018). Eğitsel Amaçlı Sosyal Medya Kullanımı: Facebook Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyonkarahisar.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Burak Yılmazsoy

Mehmet Kahraman

Publication Date April 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Yılmazsoy, B., & Kahraman, M. (2018). Uzaktan eğitimde sosyal ağlar ve öğreticinin etkinliği. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 5-9.