Görüntünün; eğitim süreci içinde motive edici, çekici ve çok güçlü bir araç olduğu kanıtlanmıştır ve öğretme ve öğrenmede
ufuk açar. Görüntü, öğrencilerin anlamasında deneyimsel değerdir ve kişisel gelişme sağlar. Eğitimciler, şu hedeflerini
karşılamak için televizyondan yararlanmaktadır: Anlatımı güçlendirmek ve öğretilen içeriği genişletmek, farklı öğrenme stilleri
olan bireylere hizmet vermek, öğrenme konusunda öğrenci motivasyonunu arttırmak ve diğer öğrenme etkinliklerini teşvik
etmek için. Televizyon; görüntü, ses, hareket ve duygunun benzersiz bir bileşimini sunarak, doğal çevrelerinden hareketle
öğrencilerin farklı öğrenme stillerine hitap etmektedir. Bu yolla onlara tarihsel olayları gösterebilir, güneş sistemini açıklayabilir
veya romanları hayata geçirebilirsiniz. Özetlenen bu özellikleriyle televizyon (hareketli görüntü), uzaktan öğretim
uygulamalarının öğrenme ortamlarından biri olarak değerlendirilmektedir. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi de, başlangıç yılı olan 1982’den bu yana, eğitim ortamları arasında televizyona yer vermektedir. Anadolu Üniversitesi, 2010 yılında
Cambridge University Press ile yaptığı ortaklık anlaşmasıyla, Açıköğretim Sistemi öğrencileri için İngilizce eğitim paketi
hazırladı. Projenin en önemli öğretim materyallerinden biri, öğrencilere kitaplar aracılığıyla verilen temel bilgileri örnekleme
ve pekiştirme olanağı sunan televizyon programlarıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |