Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesine bağlı Havacılık Yönetimi Lisans Programı 2019-2020 güz dönemi öğrenenlerinin, demografik özelliklerine, kariyer önceliklerine, programı tercih etme nedenlerine yönelik genel profili tanımlanmaktadır. Bununla birlikte öğrenenlerin Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sisteminin sunduğu uzaktan eğitim ve destek hizmetlerine ilişkin memnuniyetlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca çalışmada net tavsiye skoru ölçülerek öğrenenlerin eğitime devam ettiği programa ve uzaktan eğitime karşı bağlılık düzeyleri incelenmiştir. Öğrenenlerin demografik özellikleri, eğitim aldıkları programı seçme amaçları ve değerlendirme sonuçları regresyon analizi kullanılarak net tavsiye skorunu ne derecede etkiledikleri ölçülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre, öğrenenlerin verdiği cevaplardan uzaktan eğitim sistemine karşı olumlu bir yaklaşımı olduğu ve lisansüstü eğitime de uzaktan eğitim yoluyla devam etme eğilimleri olduğu anlaşılmaktadır. Öğrenenlerin, Havacılık Yönetimi programı için Net Tavsiye Skoru (NPS), 29 çıkmıştır. Bu sonuçta öğrenenlerin Açıköğretim sisteminden memnun olduklarını göstermektedir.
Havacılık yönetimi Öğrenen Profili NPS Net Tavsiye Skoru Açık ve Uzaktan Eğitim
In this study, the general profile of the students of the Aviation Management Undergraduate Program 2019-2020 fall semester, affiliated to Anadolu University Faculty of Business Administration, regarding their demographic characteristics, career priorities, and reasons for choosing the program is defined. It aims to determine learners' satisfaction with the distance education and support services offered by the Anadolu University Open Education system. Similarly, by measuring the study's net promoter score, the learners' level of commitment to the program and distance education was examined. The learners' demographic characteristics, the goals of choosing the program they studied, and the evaluation results were measured using regression analysis to calculate how much they affect the net recommendation score. According to the results, it is understood from the answers given by the learners that they have a positive approach towards the distance education system, and they have a tendency to continue postgraduate education through distance education. The Net Promoter Score (NPS) of learners for the Aviation Management program is 29. This result shows that the learners are satisfied with the Open Education system.
Aviation Management NPS Net Promoter Score Open and Distance Education Learner Profile
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |