Bu çalışmada erken çocukluk eğitiminde tarım eğitiminin sürdürülebilirlik kapsamında ele alınarak irdelenmesi amaçlanmıştır. Doğal kaynaklar ve toplum sağlığı karşısında tehditler sürekli attığı için çevre sorunlarının sorunların çözümünde sürdürülebilir yaklaşımların benimsenerek bilinçli bir çevresel vatandaşlık için acil bir müdahale gerekmektedir. Bu nedenle insan sağlığı ve çevresel kaynaklar arasındaki ilişkiyi anlamak giderek daha önemli hale gelmiştir. Çevre sorunlarının baş edilemez boyutlara ulaşması, çevre eğitiminin önemini giderek artırmaktadır. Bu bağlamda, erken çocuklukta verilen eğitimin önemi ortaya çıkmaktadır. Açık havada gerçekleştirilen çevre eğitiminin erken dönemden itibaren uygulanması çocukların hem gelişimini destekleme hem de çevre bilincinin oluşturulması açısından etkili olmaktadır. Bu noktada okul ortamında özellikle okul bahçelerinde yapılan tarım eğitiminin çevre bilincinin geliştirilmesinde çok önemli olduğu düşünülmektedir. Derlemede erken çocukluk eğitim kurumlarının belli bölümlerinin tarım uygulamaları için ayrılması hem tarımın öneminin hem de iyi tarım uygulamalarının erken yaştan itibaren kazanılmasına katkıda bulunacağı vurgulanmıştır.
In this study, it is aimed to consider agricultural education in early childhood education within the scope of sustainability. Since threats to natural resources and public health are constantly increasing, an urgent intervention is required for a conscious environmental citizenship by adopting sustainable approaches in solving environmental problems. Therefore, understanding the relationship between human health and environmental resources has become increasingly important. As environmental problems reach unbearable levels, the importance of environmental education gradually increases. In this context, the importance of education given in early childhood emerges. Implementing outdoor environmental education from an early age is effective in supporting children's development and creating environmental awareness. At this point, agricultural education/school gardening in the school environment, especially in school gardens, is thought to be very important in developing environmental awareness. In the review, it was emphasized that reserving certain sections of early childhood education institutions for agricultural practices will contribute to the acquisition of both the importance of agriculture and good agricultural practices from an early age.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Ecological Applications (Other) |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | July 4, 2024 |
Submission Date | May 18, 2024 |
Acceptance Date | June 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |