Research Article
BibTex RIS Cite

OKUR-YAZARLIK KAVRAMI VE DÜZEYLERİ

Year 1994, , 499 - 507, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000368

Abstract

Buraya kadar yapılan incelemelerden de anlaşılacağı gibi okuryazarlık düzeyleri yükseldikçe, okuma-yazma ve aritmetikle ilgili temel bilgi ve becerilerin gelişmesi yanında, günlük yaşamla ilgili işlevsel bilgilerin kazanılması da artmaktadır. Böyle bir okur-yazarlık anlayışı; kişisel ve toplumsal gelişmenin vazgeçilmez bir anahtarı, yaşam boyu .sürecek bir öğrenme ve insan gelişiminin temeli olmaktadır. O halde, ülkemizde kişisel ve toplumsal gelişmenin sağlanabilmesi için öncelikle okumaz-yazmazlardan başlanarak kademe kademe tüm insanlarımızın mültifonk-siyonel okur-yazarlık düzeyine getirilmesi gerekmektedir.

References

  • Bhola, H.S. Les Campagnes d’Alphabétisation, Unesco, 1986.
Year 1994, , 499 - 507, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000368

Abstract

References

  • Bhola, H.S. Les Campagnes d’Alphabétisation, Unesco, 1986.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Firdevs Güneş

Publication Date August 1, 2019
Published in Issue Year 1994

Cite

APA Güneş, F. (2019). OKUR-YAZARLIK KAVRAMI VE DÜZEYLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 499-507. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000368

Cited By











Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.