Bu araştırmanın amacı, çağdaş sanatı anlamaya yönelik
müzik, dans/devinim ve resim alanlarını kapsayan disiplinlerarası bir
sanat eğitimi uygulamasını gerçekleştirerek bu alanda öğretmen
adaylarının yeterliklerini geliştirebilmek ve sürece ilişkin görüşlerini
değerlendirebilmektir. Bu amaç doğrultusunda 14 öğretmen adayıyla
disiplinlerarası bir sanat eğitimi uygulaması gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır.
Öğretmen adaylarıyla görüşme yapılarak elde edilen veriler, ortaya
çıkan belirli temalar altında toplanarak içerik analizi yoluyla
çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmen adaylarının çağdaş
sanatı günümüzün sanatı olarak algıladıklarını, ancak içinde
yaşadıkları çağın sanatını, sanatçılarını ve eserlerini yeterince
tanımadıklarını göstermektedir. Bu uygulama ile öğretmen adayları
çağdaş sanata ve sanatçılarına yönelik yeni bilgiler edindiklerini,
farklı sanat alanlarını ilişkilendirebildiklerini ve yeni bir bakış açısı
kazandıklarını belirtmişlerdir. Okullardaki öğrenme-öğretme sürecine
uyarlanması konusunda da sanatlar arasındaki etkileşimi
sağlayabilecek örnekler sunmuşlardır.
The aim of this research is to develop the competencies of teacher candidates in the field of interdisciplinary art education by integrating music, dance/movement and painting for understanding contemporary art, and to evaluate their views on the process. For this purpose, an interdisciplinary art education practice was carried out with 14 teacher candidates. A semi-structured interview technique was used. The data obtained was categorized under specific themes and analyzed through content analysis. The results show that teacher candidates perceive contemporary art as today's art but they have less knowledge of contemporary art and artists. After the practice, teacher candidates indicated that they got new information about contemporary art and artists and they were be able to associate with different art fields, and gained a new perspective. They also suggested examples which provide interaction between arts in adapting this practice into the learning and teaching process in schools
Other ID | JA97BM78BT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 50 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0