Mobil teknolojiler, günümüzde artık yaşamımızın bir parçası
haline gelmiştir. Cep telefonları ve akıllı telefonların kullanımı
hayatımızı her alanda kolaylaştırırken, bağımlılık veya huzursuzluk
gibi bazı istenmeyen etkiler de ortaya çıkmaktadır. Son günlerde
modern çağın fobisi olarak adlandırılan nomofobi, bireyin mobil
cihazına erişemediğinde veya mobil cihaz üzerinde iletişim
kuramadığında yaşadığı irrasyonel korku ve kaygı olarak
tanımlanmaktadır. Bu kaygı, bireyin yaşamında günlük işlere
yoğunlaşmasını olumsuz yönde etkiler. Cep telefonundan mahrum
kalma korkusu olarak da ifade edilen nomofobi, akıllı telefonların
yaygınlığının artmasına paralel olarak artış göstermiştir. Nomofobik
davranışlar, günlük alışkanlıklarımızı değiştirebilmekte, özellikle
öğrencilerin nomofobi yüzünden yaşadığı olumsuzluklar okul
yaşantılarına ve akademik başarılarına da etki edebilmektedir. Bu
çalışmanın da amacı, 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde bir
devlet üniversitesinde farklı bölümlerde öğrenim gören 433 üniversite
öğrencisi arasında nomofobinin yaygınlığını incelemektir. Tarama
yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmanın analiz aşamasında betimsel
istatistikler, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi
kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, ölçekten alınan ortalama
puan üzerinden öğrencilerin nomofobi düzeylerinin ortalamanın
üzerinde olduğu görülmektedir. Öğrencilerin cinsiyet, sınıf, cep
telefonu kullanma süreleri ve akıllı telefon kullanma süreleri
değişkenlerine göre nomofobi düzeyleri arasında anlamlı farklılık
bulunamamıştır
Mobile technology is an integrated part of today’s lifestyle. Despite providing several advantages, mobile phones may have a negative impact on our lives causing addiction, discomfort, anxiety or dependence. Considered a modern phobia, nomophobia is a term that describes the irrational fear or anxiety of being unable to access a mobile phone or being beyond mobile phone contact. This anxiety adversely affects individual’s concentration on daily tasks. Briefly defined as being destitute of mobile access, the prevalence of nomophobia increases in parallel with the widespread use of smartphones due to their extensive features and capacity. Nomophobia behaviours may change our daily habits, and particularly students experiencing nomophobia may suffer from negativities in their academic achievement. This study aims at investigating the prevalence of nomophobia among 433 Turkish college students enrolled in a state university in the 2014-2015 academic year. Employing a survey method, data collected in the study were analysed using descriptive statistics, independent sample t-test and one-way analysis of variance. Findings indicate that nomophobia levels of the college students are above moderate level, based on average score. There is no significant difference as of gender, grade, duration of mobile phone and smartphone usage
Other ID | JA34SZ32TA |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 49 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0