Okul öncesi eğitim, çocuğun eğitim hayatında ilk adımdır.
Atatürk hakkında ilk resmi eğitim ve öğretim bilgileri okul öncesi
eğitimde elde edilir. Bu bilgi, 1. sınıf öğretmenlerinin özellikleri ve
bilgisi ile şekillenmektedir. Bu bağlamda, okul öncesi ve ilköğretim
arasındaki eşgüdümlü çalışma önemlidir. Bu çalışma Okul Öncesi
aday öğretmenlerinin 1. sınıflarda, Sınıf Öğretmenliği aday
öğretmenlerinin 6 yaş grubunda geliştirdikleri özgün tasarımlarla
Atatürk kavramının öğretimini gerçekleştirdikleri süreci incelemeyi
amaçlamıştır. 6-7 yaş grubunun yaş ve gelişim özelliklerinin
yakınlığından dolayı yapılan etkinliklerin benzerlik gösterdiği
sonucuna varılmıştır. Sınıf Öğretmenliği aday öğretmenleri 6 yaş
grubunu, okul öncesi öğretmen adayları 1. sınıf öğrencilerinin gelişim
durumlarını izlemişlerdir. Atatürk kavramının doğru ve etkili bir
şekilde öğretimi disiplinler arası çalışmaya uygun şekilde
düzenlenecek eğitim-öğretim durumlarıyla sağlanabilir.
Pre-school education is the first step in the life of the child’s education. The first formal training and education about information of Ataturk is obtained in pre-school education. This knowledge is shaped by properties and knowledge of 1st grade teachers. In this regard it is important to work in co-ordination between pre-school and primary school education. This study aimed to investigate the teaching process of concept of Atatürk by prospective teachers who developed original instructional designs and performed instruction at aged group of 6 and 1st grade students. It was concluded that the performed activities showed similarity as the age and growth characteristics of age group of 6 and primary school 1st grade. Prospective primary school teachers observed the situations of aged group of 6 and prospective preschool teachers observed the developments 1st grade students. Teaching the concept of Atatürk accurately and effectively may be ensured with educational situations that shall be arranged in compliance with the inter-disciplinary studies
Other ID | JA63KF95TB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 47 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0