Bu çalışma, Türkiye ve Japonya’daki İngilizce öğretmeni
yetiştirme sistemlerini karşılaştırarak sistemler arasındaki
benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koymayı amaçlayan bir ülkeler
arası karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır. Çalışmada yöntem,
karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeli, karşılaştırmalı eğitim
yaklaşımı ise yatay yaklaşımdır. Çalışma kapsamında öncelikle
Türkiye’de İngilizce öğretmeni yetiştiren yükseköğretim programları,
bu programlara giriş koşulları, okutulan dersler, sertifika programları
vb. incelenmiştir. Sonrasında Japonya’daki İngilizce öğretmeni
yetiştiren kurumlar da benzer başlıklar altında incelenmiş ve iki
ülkenin İngilizce öğretmeni yetiştirme sistemleri arasındaki benzerlik
ve farklılıklar ortaya konulmuştur.
This is a cross-national comparative education study which aims to define the similarities and differences between English Language Teacher Training Systems in Turkey and Japan. Correlational comparative survey method was used and horizontal approach was preferred. In the study, Higher Education Programs for Pre-Service English Language Teacher Training in Turkey including the entry requirements to these programs, the courses served and the certificate programs were examined. Then, Pre-Service English Language Teacher Training Institutions in Japan were studied within the same categories. The similarities and differences between the English Language Teacher Education Systems in both countries were defined
Other ID | JA43PZ83NG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 45 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0