BibTex RIS Cite

Yer ve Çevre Bilimleri Eğitiminde Sanal Arazi Gezileri

Year 2011, Volume: 44 Issue: 1, 91 - 106, 01.05.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001217

Abstract

Laboratuvar deneyleri, örnek incelemeleri, arazi gezileri, yer ve çevre bilimleri derslerinin temel bileşenleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Arazi gözlem ve gezileri zaman, mesafe, maliyet, öğrenci sayısının fazla olması, güvenlik ve çevresel koşulların karmaşıklığı
gibi bir takım faktörler tarafından kısıtlanmaktadır. Son yıllarda yukarıda sayılan kısıtlamalar nedeniyle arazi gezilerinin güç ve ilgi kaybettiği, sanal arazi gezilerinin gerçek arazi gezilerinin alternatifi olarak düşünülmeye başlandığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı
yer ve çevre bilimleri eğitiminde kullanılan sanal arazi gezilerinin tarihsel geri planını ve gelişimini araştırmaktır. Ayrıca yer ve çevre bilimleri eğitiminde öğrenci merkezli, anlamlı ve daha derin bir öğrenme ortamı sağlamada sanal gerçekliğin potansiyeli ve sınırlılıkları da tartışılmaktadır

Virtual Field Trips in Education of Earth and Environmental Sciences

Year 2011, Volume: 44 Issue: 1, 91 - 106, 01.05.2011
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001217

Abstract

Laboratory exercises, field observations and field trips are fundamental parts of many earth science and environmental science courses. Field observations and field trips can be constrained because of distance, time, expense, scale, safety, or complexity of real-world environments. During the last decades actual field trips have been losing power and attention because of the limitations mentioned above and virtual field trips have been started to think as an alternative to the actual field trips. The aim of this study is to research the historical background and development of the virtual field trips in education of earth and environmental sciences. It is also discussed the potential and limitations of the virtual reality to provide and support student-centered, meaningful and deeper learning environment

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA82SG89DE
Journal Section Research Article
Authors

Onur Çalışkan

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 44 Issue: 1

Cite

APA Çalışkan, O. (2011). Virtual Field Trips in Education of Earth and Environmental Sciences. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 44(1), 91-106. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001217
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0