Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENCİ ALGILARINA GÖRE ÖĞRETİM ELEMANLARININ İLETİŞİM BİÇİMLERİ

Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, 0 - 0, 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000020

Abstract

Bu çalışma, öğrencilerin öğretim elemanlarının
kullandıkları iletişim biçimlerini nasıl algıladıklarını ortaya koymak
amacıyla, 1998-1999 öğretim yılının bahar döneminde Kocaeli Üniversitesi'ndeki
Teknik Eğitim Fakültesi(birinci öğretim), Fen-Edebiyat Fakültesi(birinci
öğretim), Mühendislik Fakültesi(birinci öğretim), İktisadi-İdari Bilimler
Fakültesi(birinci öğretim), Tıp Fakültesi ve Hukuk Fakültesi öğrencilerinden
toplanan görüşlerle gerçekleştirilmiştir. Betimsel nitelikteki bu araştırma ile
elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri sonucunda öğrencilerin
öğretim elemanlarının iletişim biçimleriyle ilgili ifadelere orta düzeyde
katıldıkları görülmüştür. Sınıf içi iletişimi etkili kılmada öğretim
elemanlarının çok yeterli olmadıkları söylenebilir. Öğretim elemanı-öğrenci
iletişiminde saydamlık, saygı ve ilginin önemli olduğu görülmüştür.

References

  • Blatt, Stephen J. Ve Carolyn, Benz. "The Relationship of Communication Competency Perceived Teacher Effectiveness" Paper Presented at the Joint Meeting of the Southern States Communication Association and the Central States Communication Association (LeAington KY, April 14-12, 1993). Eric No: ED360670.
Year 1999, Volume: 32 Issue: 1, 0 - 0, 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000020

Abstract

References

  • Blatt, Stephen J. Ve Carolyn, Benz. "The Relationship of Communication Competency Perceived Teacher Effectiveness" Paper Presented at the Joint Meeting of the Southern States Communication Association and the Central States Communication Association (LeAington KY, April 14-12, 1993). Eric No: ED360670.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Akif Ergin This is me

Aynur Geçer

Publication Date June 1, 1999
Published in Issue Year 1999 Volume: 32 Issue: 1

Cite

APA Ergin, A., & Geçer, A. (1999). ÖĞRENCİ ALGILARINA GÖRE ÖĞRETİM ELEMANLARININ İLETİŞİM BİÇİMLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000020
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0