Bu çalışma, öğrencilerin öğretim elemanlarının
kullandıkları iletişim biçimlerini nasıl algıladıklarını ortaya koymak
amacıyla, 1998-1999 öğretim yılının bahar döneminde Kocaeli Üniversitesi'ndeki
Teknik Eğitim Fakültesi(birinci öğretim), Fen-Edebiyat Fakültesi(birinci
öğretim), Mühendislik Fakültesi(birinci öğretim), İktisadi-İdari Bilimler
Fakültesi(birinci öğretim), Tıp Fakültesi ve Hukuk Fakültesi öğrencilerinden
toplanan görüşlerle gerçekleştirilmiştir. Betimsel nitelikteki bu araştırma ile
elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri sonucunda öğrencilerin
öğretim elemanlarının iletişim biçimleriyle ilgili ifadelere orta düzeyde
katıldıkları görülmüştür. Sınıf içi iletişimi etkili kılmada öğretim
elemanlarının çok yeterli olmadıkları söylenebilir. Öğretim elemanı-öğrenci
iletişiminde saydamlık, saygı ve ilginin önemli olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 1999 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 32 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0