Araştırmanın amacı, Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri
(AGSL)’nin müzik bölümlerinde kuruluşundan günümüze yapılan program
değişikliklerinin incelenmesi ve bu durumun eğitim - öğretim etkinliklerinin
gerçekleştirilmesindeki rolünün uzman ve öğretmen görüşlerine göre
değerlendirilmesidir. Bu araştırma, AGSL müzik bölümlerinde yapılmış olan
değişikliklerin eğitim-öğretim etkinliklerinin gerçekleştirilmesinde ne ölçüde
yer aldığının araştırılması; araştırma sonucunda elde edilen sonuç ve öneriler
doğrultusunda uygulamalardaki eksikliklerin giderilmesi, bu konu ile ilgili
yapılabilecek çalışmalara yol göstermesi ve kaynak oluşturması bakımından önem
taşımaktadır. Araştırma betimsel türde olup model olarak tarama modeli ile
yürütülmüştür. Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde 2016-2017 öğretim
yılında görev yapmakta olan öğretmenlere yöneltilen görüşme soruları ve alan
uzmanları ile yapılan görüşmeler ile veriler toplanmıştır. Araştırmada elde
edilen bulgular ve program değişiklikleri ayrıntılı olarak verilmiş, AGSL’nin
kuruluşundan günümüze bütün ders değişiklikleri ayrıntılı olarak ele
alınmıştır. Mevcut ders programı ile ilgili görüşler ve önceki programların
karşılaştırılması dâhil birçok bulguya ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda,
öğretmenler ve uzmanlar yapılan program değişikliklerinin iyi niyetli bir
yaklaşımla gerçekleştirildiğini belirtseler de altyapı eksikliğinin mevcut ders
programını kullanmakta sorunlar yaratabileceğine inanmaktadırlar. Gelecekte
yapılacak çalışmalarda, program değişikliğinin ardından mezun olacak ilk
öğrencilerin başarı durumlarının incelenmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 51 Issue: 3 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0