Bireylerin çeşitliliğe
yönelik olumlu yaklaşımlar sergilemeleri, insan haklarının korunması ve
geliştirilmesi kapsamında her bireyin çalışma ve eğitim hakları ile birlikte
demokrasiye katılım haklarına dair inançları daha da güçlenecektir. Bu
çalışmanın amacı, devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin öğrenci
çeşitliliğine ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma, nitel yaklaşımlardan
olgubilim deseni ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin öğrenci çeşitliliğine
dair görüşlerini belirlemek amacıyla katılımcılarla birebir görüşmeler içeren
araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Toplamda 64 katılımcının yer aldığı
çalışmada, verilerin toplanması için amaçlı örneklem yöntemlerinden tabakalı
amaçlı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadaki veriler bir görüşme formu
vasıtası ile toplanmıştır. Görüşmelerin ortalama 20-35 dakika sürdüğü
çalışmada, bütün verilerin toplanması yaklaşık altı ay sürmüştür. Çalışmadan
elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir.
Verilerin analiz edilmesinden sonra elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin
görevlerini icra ederken en fazla zorlandıkları durumların başında öğrencilerin
derslere olan ilgisizliklerinin geldiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin
sınıfta kolaylıkla üstesinden geldikleri durumların ise öğretmen kaynaklı
girişimler ve öğrencilerle ilgili durumlar olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlara
göre öğretmenlerin öğrenci çeşitliliğine dair
bütün unsurları bir kazanıma dönüştürebilmeleri ve her boyutta gerekli
bilgi ve becerilere sahip olabilmeleri için etkili kaynaklara ve ortamlara
sahip olmaları gerektiği düşünülmüştür.
Positive attitudes of individuals toward diversity will further strengthen their beliefs inprotection and development of human rights, equal access to education, and participation ofdemocracy. The purpose of this study is to examine the perceptions of teachers working inpublic schools on student diversity. The research was carried out usingqualitative approaches.The survey model was employed to determine teachers'opinionson student diversity. A totalof 64 teachers participated in the study. The participants were selected by stratified samplingmethod. The data in the study was collected through interview forms. Collecting data from eachparticipant took about 20-35 minutes. The collection of all data took about six months. The datawas analyzed usingthe descriptive analysis method. The findings of the study showed that interms of student diversity, teachers had the most difficult times in performing their duties whenstudents were reluctant towards learning activities in the classroom. It has been determined thatthe situations where the teachers were easily able to overcome were related to students’ featuresand teachers’ personal initiatives. Finally, the overall results suggested that teachers needed tohave effective resources and environments inorder to be able to have necessary knowledge andskills in every dimension of student diversity.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume:52 Issue: 1 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0