This research aims to analyze students’ expectations and, achievement in different language skills in the Secondary School English Language Curriculum which renewed in 2017 and gradually implemented in the 9th grade. The curriculum was implemented with teacher’s fidelity to the new curriculum. The research was carried out with 65 students at 9th grade level in a public school in one of Kastamonu districts. Data were collected through students’ expectation questionnaire, mid-term evaluation questionnaire, and final assessment questionnaire developed by researchers. Multiple case holistic design was used in this research. Within the scope of document analysis, the English curriculum, students’ exams, and teacher’s notes were analyzed. The research data were analyzed with descriptive analysis. According to the results, it was seen that students expected to improve mostly on their listening and speaking skills, and they were willing to participate, educational activities such as role-play and educational games. Moreover, students expected the lessons to be conducted in English language. Considering the data analysis, it was concluded that the expectations of the students were met in the class of the teacher, who conducted the courses with the fidelity of the renewed curriculum by supporting the themes of the program with the proposed activities and materials in the suggested period of time.
Curriculum fidelity English curriculum English teachers foreign language learning students’ expectations
Bu araştırmanın amacı, 2017 yılında yenilenen ve kademeli olarak 9. sınıf düzeyinden itibaren uygulamaya konulan 9. sınıf İngilizce dersi öğretim programına yönelik, programa bağlı uygulamalarını yürüten İngilizce öğretmeninin sınıfında öğrenci beklentilerini, dönem sonunda bu beklentilerin karşılanıp karşılanmadığını ve öğrencilerin farklı dil becerilerine yönelik ders başarılarını incelemektir. Araştırma, Kastamonu ilinde bir devlet okulunda 9. sınıf düzeyinde öğrenim gören 65 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bütüncül çoklu desenin kullanıldığı bu araştırmada veri, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş öğrencilere yönelik öğrenci beklenti anketi, ara değerlendirme anketi ve son değerlendirme anketi yolu ile toplanmıştır. Doküman analizi kapsamında, İngilizce öğretim programı, öğrenci sınavları ve öğretmen notları incelenmiş; araştırma verileri, betimsel analiz yöntemi ve nicel veri analiz yöntemleri ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin ortaöğretim 9. sınıf İngilizce dersi öğretim programında, dinleme ve konuşma becerilerine ağırlık verilmesini, canlandırma ve eğitsel oyun gibi etkinliklerin, ders içerisinde diyalog çalışmalarının arttırılmasını, derslerin İngilizce yürütülmesini bekledikleri görülmüştür. Elde edilen bulgulara göre, programın temalarını, planlanan sürede, önerilen etkinlik ve materyallerle destekleyerek yenilenen öğretim programına bağlı derslerini yürüten öğretmenin sınıfında öğrencilerin beklentilerinin karşılandığı sonucuna ulaşılmıştır.
Programa bağlılık İngilizce dersi öğretim programı yabancı dil öğretimi durum çalışması İngilizce öğretmenleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 54 Issue: 2 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0