Günümüzde e-ticaretin gelişmesi ve tüketiciler için e-ticaret sitelerinin oldukça yoğun olarak tercih
edilen bir kanal haline d.nüşmesi ile birlikte, bu alana olan akademik ilgi de artmıştır. Literatür
incelendiğinde, e-alışveriş davranışları ve e-tüketiciler üzerine yürütülen çalışmalar arasında e-ticaret
sitesine ilişkin çeşitli unsurların e-alışveriş davranışı üzerindeki etkilerinin farklı perspektiflerden ele
alındığı g.rülmektedir. Bu çalışmanın amacı, e-atmosferin plansız satın alma davranışı ve alışveriş
keyfi üzerindeki etkilerinin incelenmesi ve bu ilişkide alışveriş keyfinin aracılık etkisinin e-tüketicilerin
atmosfer duyarlılık düzeylerine göre test edilmesidir.
Araştırma kapsamında kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 234 cevaplayıcı üzerinde çevrimiçi
anket yapılmıştır. Araştırma sonucunda alışveriş keyfi değişkeninin e-atmosferin plansız satın alma
davranışı üzerindeki etkisinde tüm örneklem için ve farklı atmosfer duyarlılığı seviyelerine
(düşük/yüksek) sahip gruplar için tam aracılık rolü üstlendiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 17, 2019 |
Submission Date | June 13, 2108 |
Acceptance Date | February 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.