Farkındalık ve ürünlere yönelik talep yaratma konusunda giderek artan nüfuzları, bloggerları
markalar için vazgeçilmez birer pazarlama oyuncusuna d.nüştürmüştür. Zaman içinde
oluşturdukları takipçi tabanlarına yönelik sürekli içerik paylaşımında bulunan bu dijital elitler,
Nüfuz Pazarlaması’nın yeni otoriteleri haline gelmiştir. Markalar ise ticari değeri olan bu içeriğin
parçası olmanın yolu olarak genellikle ürün yerleştirme çalışmalarını seçmektedir. Bu çalışmanın
amacı, Türkiye’deki moda Instabloggerları’nın yaptıkları Instagram paylaşımlarına içerik analizi
yöntemi uygulayarak ürün yerleştirme pratiklerinin belirleyici unsurlarını ortaya koymaktır.
Yapılan analiz sonucunda, hesabın büyüklüğü (Mega, Orta Gü., Mikro) ve türünün (Sokak
Modası/Yüksek Moda) yapılan ürün yerleştirmelerin belirginlik, interaktivite, anlatısal uyum ve
etkileşim düzeyinde istatistiksel olarak anlamlı farklar yarattığı bulgulanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 17, 2019 |
Submission Date | May 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.