Amaç: Bu
araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin müzik etkinlikleri hakkındaki
görüşlerini belirlemektir. Yöntem: Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır.
Çalışmaya katılmayı kabul eden 25 okul öncesi öğretmeni ile görüşme
yapılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile
toplanmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan görüşme formunda okul öncesi
öğretmenlerinin müzik etkinliklerine ilişkin farkındalık, müzik etkinliklerini planlama
ve uygulamalarına yönelik sorular yer almaktadır. Bulgular ve Sonuç: Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin çoğunun
müzik etkinlikleri ile ilgili bir hizmet içi eğitim, eğitim, kurs veya atölye
çalışmasına katılmadığı, müzik etkinliğini kendisi planladığı, planlarken şarkı
bulmakta zorlandığı, uygulama aşamasında sınıf yönetimi konusunda zorlandığı
belirlenmiştir. Müziği çeşitli şekillerde tanımlayan öğretmenler, müzik
etkinliği denince aklına şarkı söyleme çalışmalarının geldiğini, materyal
seçerken materyalin sağlam ve kullanışlı olması gerektiğini belirtmiş, enstrüman
çalan öğretmenlerin çoğu, blok flüt çaldığını ifade etmişlerdir
Objective:
This qualitative study was aimed at determining the
opinions of preschool teachers on music activities. Method: Interviews
were conducted with 25 preschool teachers who agreed to participate in the
study and the data were gathered with a semi-structured interview form
developed by the researchers. The form administered to the preschool teachers comprised
questions on awareness, planning and implementation of music activities. The
study results revealed that most of the teachers did not attend in-service
training, courses or workshops for music activities, planned music activities
themselves, had difficulties with finding songs during planning, as well as,
with class management during implementation. Results
and Conclusion: The teachers, who characterized music in various
ways, did not cite any other music activity than singing and emphasized that materials
should be durable and practical. The majority of the teachers who played a
musical instrument reported playing the recorder.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Child Development |
Authors | |
Publication Date | December 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |