Research Article
BibTex RIS Cite

KURUMSAL İTİBAR OLUŞUMUNDA HALKLA İLİŞKİLER FONKSİYONU: BİR AVM UYGULAMASI

Year 2018, , 273 - 294, 15.10.2018
https://doi.org/10.33692/avrasyad.510655

Abstract

Günümüzde yaşanan teknolojik değişimlere paralel olarak kurumlarla direk veya dolaylı
ilişki içinde olan paydaşlarında beklenti ve isteklerinde bu değişim görülmektedir. Hem bu
beklenti ve istekleri öğrenmek hem de bunları karşılayabilecek stratejiler geliştirmek noktasında
halkla ilişkiler teknikleri önemli katkılar sunmaktadır. Bu katkı aynı zamanda kurumsal itibarın
gelişmesinde de kendini göstermekte böylece kurumlara ciddi avantajlar sağlamaktadır.
Kurumla ilgili geçmişten günümüze kadar paydaşların algılarını ifade eden kurumsal itibar,
kazanılması ve etkin şekilde yönetilmesi gereken hayati öneme sahip unsurlar içerisinde yer
almaktadır. Çünkü iyi bir itibara sahip olan kurumlar rakiplerine göre daha çok ön plana
çıkmakta ve tercih edilme noktasında ciddi avantajlar yakalayabilmektedirler. Bu avantajlar uzun
dönemde kurumun pazardaki payını arttırmakta ve yüksek karlar elde etmelerini sağlamaktadır.
Konunun bu öneminden dolayı kurumların gerçekleştirdikleri halkla ilişkiler faaliyetlerinin
kurumsal itibarın oluşumundaki etkisini belirlemek amacına yönelik bir araştırma yapılmıştır. Bu
araştırma betimsel araştırma türünde ve ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Bu
yöntem içerisinde birincil verileri elde etme aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın
evrenini Konya’da faaliyet gösteren NOVADA alışveriş merkezinden alışveriş yapan müşteriler
oluşturmaktadır. Bu evren içerisinden araştırmacının zaman ve maliyet kısıtları dikkate alınarak
tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış ve 300
örnek belirlenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 20 istatistik paket programı kullanılmıştır.
Cevaplayanların frekans dağılımları, demografik özellikleri incelenmiş, güvenilirlik testleri ve
regresyon analizleri yapılmıştır

References

  • ALNIACI, Esra., ALNIACIK, Ümit., GENÇ, Nurullah, (2010), “Kurumsal Ġtibar BileĢenlerinin Algılanan Önemi Demografik Özelliklerden Etkilenmekte midir?”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(23): 93-114. ALTUNIġIK, Remzi., COġKUN, Recai ve YILDIRIM, Engin, (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (6.Baskı), Sakarya: Sakarya Yayıncılık. BAKAN, Ömer, (2005), Kurumsal İmaj, Konya: Tablet Kitabevi. BALCI, Ali, (2015), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara: Pegema Yayıncılık. BERKUP BAYSAL, Sezin, (2015), “Ġtibar Katsayı Ölçe Çerçevesinde Bir Ġtibar Vaka ÇalıĢması: Arçelik A.ġ.”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(38): 859-886. BERMAN, Barry ve EVANS R, Joel, (1989), Retail Management, A Strategic Approach, Newyork: MacMillian Publishing Company. BOZKURT, Mesut, (2011), “Kurumsal Ġtibar Yönetiminin MüĢteri Değerlendirme Sürecine Yansıması Ve Etkileri: Konaklama ĠĢletmelerine Yönelik Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir. CARMELĠ, Abraham ve TĠSHLER, Asher, (2005).” Perceived Organizational Reputation and Organizational Performance: An Empirical Investigation of Industrial Enterprises”, Corporate Reputation Review, 8(1): 13-30. CROFT, Susan ve DALTON, John, (2007), Managing Corporate Reputation,Ġnfibeam–Thorogood, London. ÇĠLLĠOĞLU, Aslı, (2010), “Ġç ve DıĢ PaydaĢların Değerlendirmelerine Göre Anadolu Üniversitesinin Kurumsal Ġtibarı”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, EskiĢehir.
Year 2018, , 273 - 294, 15.10.2018
https://doi.org/10.33692/avrasyad.510655

Abstract

References

  • ALNIACI, Esra., ALNIACIK, Ümit., GENÇ, Nurullah, (2010), “Kurumsal Ġtibar BileĢenlerinin Algılanan Önemi Demografik Özelliklerden Etkilenmekte midir?”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(23): 93-114. ALTUNIġIK, Remzi., COġKUN, Recai ve YILDIRIM, Engin, (2010), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (6.Baskı), Sakarya: Sakarya Yayıncılık. BAKAN, Ömer, (2005), Kurumsal İmaj, Konya: Tablet Kitabevi. BALCI, Ali, (2015), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, Ankara: Pegema Yayıncılık. BERKUP BAYSAL, Sezin, (2015), “Ġtibar Katsayı Ölçe Çerçevesinde Bir Ġtibar Vaka ÇalıĢması: Arçelik A.ġ.”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(38): 859-886. BERMAN, Barry ve EVANS R, Joel, (1989), Retail Management, A Strategic Approach, Newyork: MacMillian Publishing Company. BOZKURT, Mesut, (2011), “Kurumsal Ġtibar Yönetiminin MüĢteri Değerlendirme Sürecine Yansıması Ve Etkileri: Konaklama ĠĢletmelerine Yönelik Bir Uygulama”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir. CARMELĠ, Abraham ve TĠSHLER, Asher, (2005).” Perceived Organizational Reputation and Organizational Performance: An Empirical Investigation of Industrial Enterprises”, Corporate Reputation Review, 8(1): 13-30. CROFT, Susan ve DALTON, John, (2007), Managing Corporate Reputation,Ġnfibeam–Thorogood, London. ÇĠLLĠOĞLU, Aslı, (2010), “Ġç ve DıĢ PaydaĢların Değerlendirmelerine Göre Anadolu Üniversitesinin Kurumsal Ġtibarı”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, EskiĢehir.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Erhan Summak

Publication Date October 15, 2018
Submission Date August 10, 2018
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Summak, M. E. (2018). KURUMSAL İTİBAR OLUŞUMUNDA HALKLA İLİŞKİLER FONKSİYONU: BİR AVM UYGULAMASI. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(14), 273-294. https://doi.org/10.33692/avrasyad.510655

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası