Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev
yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutum düzeylerini belirlemektir. Bu
araştırma, tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu
2018–2019 eğitim öğretim yılında Burdur ilinin Altınyayla ve Gölhisar ilçe
merkezlerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı 23 okul ve bu okullarda
görev yapan 204 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Ağır (2007)
tarafından geliştirilen “Uzaktan Eğitim Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Örneklemde
yer alan öğretmenlerin kişisel özelliklerini betimlemeye yönelik tanımlayıcı
istatistikler kullanılmış, öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin tutumları ve
alt boyutları incelenmiştir. Veriler normal dağılıma sahip olduğundan
parametrik testler ile analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin
%42,2’sinin uzaktan eğitim hakkında çok az bilgiye sahip olduğu; %36,7’sinin uzaktan
eğitim hakkında yeterince bilgisi olduğu ve %21,1’inin de daha önce değişik
kurumlardan uzaktan eğitim aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada, uzaktan
eğitimin özelliklerinin önem bakımından değerlendirilmesinde “çeşitli
nedenlerden dolayı mevcut eğitimin dışında kalan bireylere de eğitim-öğretim
olanağı sağlaması” maddesi 4,33 ortalama puanla en önemli özellik olarak
çıkmıştır. Ayrıca uzaktan eğitim uygulamalarında kullanılan iletişim
yöntemlerinin önem bakımından değerlendirilmesinde ise en önemli iletişim 4,51
ortalama puanla “internet” olarak belirlenmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin
uzaktan eğitime ilişkin tutumları 3,41 ortalama puan ile “yüksek” düzeyde
çıkmıştır. Araştırmada, öğretmenlerin uzaktan eğitime karşı tutumları arasında;
cinsiyet, öğrenim durumu ve branş değişkenlerine göre farklılaşma olmadığı
fakat mesleki kıdem değişkenine göre ise anlamlı bir fark olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2020 |
Submission Date | December 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |
Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası