ÖZ
Özel yetenekli öğrenciler standart öğrenme ortamlarının aksine zenginleştirilmiş ve farklılaştırılmış ortamlara ihtiyaç duymaktadır. Hazırlanan etkinliklerde analiz, sentez, değerlendirme gibi üst düzey bilişsel becerilerin yer alması özel yetenekli öğrencilerin ilgilerinin ve motivasyonlarının artmasını sağlamaktadır. Bilginin toplanıp, işlenmesi, depolanması, ağlar aracılığı ile bir yerden başka bir yere aktarılması bilişim teknolojilerinin temel işlevleri arasında yer almaktadır. Bu kapsamda özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde önemli derslerden biri de çağı yakalamaya çalışan bilişim teknolojileri ve yazılım dersidir. Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinin temel amacı; teknolojik araçların kullanımını olumlu yönde geliştirmektir.
Bu çalışmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin içerik farklılaştırma amacıyla bilişim teknolojileri dersinde yer alan kavramların resfebe yöntemi ile hazırlamaları ve bu yöntemin etkisini incelemektir. Araştırma sürecinde önce düz anlatım yöntemi ile donanım birimleri tanıtılmış ve öğrencilere resfebe tanımı yapılarak donanım birimlerini resfebe ile yapmaları istenmiştir. Çalışamaya Samsun ve Isparta İlinde yaşayan özel yetenekli 4.sınıfa devam eden toplamda 10 öğrenci katılmıştır. Toplamda 17 resfebe ortaya çıkmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemine uygun olarak içerik analizi kullanılmıştır. Ayrıca direkt alıntılama yapılarak, bulgular öğrencilerin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir.
Çalışmanın sonucunda öğrencilerin genel olarak bu etkinlikleri yaparken zorlansa bile farklı ve eğlenceli bir etkinlik olarak algılandığı ve etkinlik sonunda ürün ortaya çıkararak öğrenmenin daha kalıcı hale geldiği tespit edilmiştir. Resfebeler farklı derslerde kavram öğretiminde kullanılabileceği gibi öğrencileri ıraksak düşünmeye iterek, onların yaratıcılığın geliştirmekte ve derslere olan ilgilerini artırmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2020 |
Submission Date | May 14, 19 |
Published in Issue | Year 2020 |
Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası