Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL MEDYANIN KULLANIM AMAÇLARI: ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ

Year 2017, Volume: 5 Issue: 10, 219 - 234, 15.01.2017
https://doi.org/10.33692/avrasyad.509864

Abstract

ĠletiĢim teknolojilerinde hızla yaĢanan geliĢmeler, internet kullanımında ciddi artıĢlar
sağlayarak kiĢilere fikir ve düĢüncelerini ifade edebilecekleri, her konuda paylaĢım
yapabilecekleri bir alan sunmuĢtur. Sosyal medya adı verilen bu alan, kiĢi, grup ve kurumları bir
araya getirerek bir etkileĢim yaratması açısından büyük bir öneme sahiptir. Yapılan alanyazın
taramasında sosyal medya üzerine üniversite öğrencilerine yönelik birçok çalıĢmanın mevcut
olduğu ancak çalıĢan personel açısından bu tür bir çalıĢmanın yapılmadığı gözlemlenmiĢtir. Bu
bağlamda; bu araĢtırmanın temel amacı, üniversite çalıĢanlarının sosyal medya kullanım
alıĢkanlıklarını ve nedenlerini ortaya koymaktır. Yazına dayalı geliĢtirilen anketle Çanakkale 18
Mart üniversitesinde çalıĢan akademik ve idari personele 350 anket uygulanmıĢ, bunlardan 295
geçerli veri elde edilmiĢtir. Veri analizleri sonucunda sosyal medyanın üniversite çalıĢanları için
önemli bir sosyalleĢme ve bilgi edinme aracı olduğu görülmüĢtür. Ayrıca sosyal medyada bir
marka hakkında yapı

References

  • BRUNS, A. ve Bannisch, M. (2009). Social Media: Tools for User-Generated Content Social Drivers behind Growing Consumer Participation in User-Led Content Generation. Smart Services CRC Pty. Ltd. BRYMAN, A. ve Cramer, D. (2001). Quantitative Data Analysis with SPSS Release 10 for Windows: A Guide for Social Scientists, East Sussex: Routledge. BOLTON, R.N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., Komarova Loureiro, Y. ve Solnet, D. (2013). Understanding Generation Y and their use of social media: a review and research agenda, Journal of Service Management, 24 (3), 245-267. BOYD, D. M. ve Ellison Nicole B. (2008), Social Network Site: Definition, History, and Scholarship, Journal of Computer- Mediated Communication, (13), 210-230. CĠTRĠN, A.V., Sprott, D.E., Silverman, S.N. ve Stem, D.E. Jr. (2000), Adoption of Internet shopping: the role of consumer innovativeness, Industrial Management & Data Systems, Vol. 100 No. 7, pp.294-300. ÇOKLUK, Ö., ġekercioğlu, Ç., Büyüköztürk, ġ. (2010). Sosyal bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: Spss ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Pegem. DAWLEY, L, (2009), “Social Network Knowledge Construction:Emerging Virtual World Pedagogy”, On The Horizon, Vol. 17, No. 2. (109-121). DURMUġ, B., Yurtkoru, E. S., & Çinko, M. (2011). Sosyal bilimlerde SPSS‟le veri analizi. Baskı, Beta Basım Yayım. İstanbul. EĠJKMAN, H. (2009), Using Web 2.0 to decolonise transcultural learning zones in higher education, Campus Wide Information Systems, Vol. 26 No. 3. EVANS, D. (2008). Social Media Marketing An Hour A Day, Wiley Publishing Inc, Indiana. HACIEFENDĠOĞLU, ġ. (2010), “Sosyal PaylaĢım Sitelerinde Üye Bağlılığı Üzerine Bir AraĢtırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı 20, s. 56-71. HASEBRĠNK, U. ve Domeyer, H. (2012). Media repertoires as patterns of behaviour and as meaningful practices: A multimethod approach to media use in converging media environments, Journal of Audience and Reception Studies, 9(2), 757-779. HATĠPOĞLU, H. B., “Sosyal Medya ve Ticaret Hayatına Etkileri”, <http://www.cio-club.net/Makaleler/PDF/E-Ticaret>, 2009, (25.07.2013) HAZAR, M., (2011), Sosyal Medya Bağımlılığı-Bir Alan ÇalıĢması, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Sayı:32 HUTTON, G., ve Fosdick, M. (2011), “The Globolization of Social Media, Consumer Relationships with Brands Evolve in The Digital Space”, Journal of Avertising Research, December GĠLBERT, E.ve Karahalios, K. (2009), Predicting Tie Strength With Social Media, CHI 2009, Nisan 4‐9.
Year 2017, Volume: 5 Issue: 10, 219 - 234, 15.01.2017
https://doi.org/10.33692/avrasyad.509864

Abstract

References

  • BRUNS, A. ve Bannisch, M. (2009). Social Media: Tools for User-Generated Content Social Drivers behind Growing Consumer Participation in User-Led Content Generation. Smart Services CRC Pty. Ltd. BRYMAN, A. ve Cramer, D. (2001). Quantitative Data Analysis with SPSS Release 10 for Windows: A Guide for Social Scientists, East Sussex: Routledge. BOLTON, R.N., Parasuraman, A., Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., Komarova Loureiro, Y. ve Solnet, D. (2013). Understanding Generation Y and their use of social media: a review and research agenda, Journal of Service Management, 24 (3), 245-267. BOYD, D. M. ve Ellison Nicole B. (2008), Social Network Site: Definition, History, and Scholarship, Journal of Computer- Mediated Communication, (13), 210-230. CĠTRĠN, A.V., Sprott, D.E., Silverman, S.N. ve Stem, D.E. Jr. (2000), Adoption of Internet shopping: the role of consumer innovativeness, Industrial Management & Data Systems, Vol. 100 No. 7, pp.294-300. ÇOKLUK, Ö., ġekercioğlu, Ç., Büyüköztürk, ġ. (2010). Sosyal bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: Spss ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Pegem. DAWLEY, L, (2009), “Social Network Knowledge Construction:Emerging Virtual World Pedagogy”, On The Horizon, Vol. 17, No. 2. (109-121). DURMUġ, B., Yurtkoru, E. S., & Çinko, M. (2011). Sosyal bilimlerde SPSS‟le veri analizi. Baskı, Beta Basım Yayım. İstanbul. EĠJKMAN, H. (2009), Using Web 2.0 to decolonise transcultural learning zones in higher education, Campus Wide Information Systems, Vol. 26 No. 3. EVANS, D. (2008). Social Media Marketing An Hour A Day, Wiley Publishing Inc, Indiana. HACIEFENDĠOĞLU, ġ. (2010), “Sosyal PaylaĢım Sitelerinde Üye Bağlılığı Üzerine Bir AraĢtırma”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı 20, s. 56-71. HASEBRĠNK, U. ve Domeyer, H. (2012). Media repertoires as patterns of behaviour and as meaningful practices: A multimethod approach to media use in converging media environments, Journal of Audience and Reception Studies, 9(2), 757-779. HATĠPOĞLU, H. B., “Sosyal Medya ve Ticaret Hayatına Etkileri”, <http://www.cio-club.net/Makaleler/PDF/E-Ticaret>, 2009, (25.07.2013) HAZAR, M., (2011), Sosyal Medya Bağımlılığı-Bir Alan ÇalıĢması, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, Sayı:32 HUTTON, G., ve Fosdick, M. (2011), “The Globolization of Social Media, Consumer Relationships with Brands Evolve in The Digital Space”, Journal of Avertising Research, December GĠLBERT, E.ve Karahalios, K. (2009), Predicting Tie Strength With Social Media, CHI 2009, Nisan 4‐9.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Buket Buluk

Bekir Eşitti This is me

Mustafa Boz

Publication Date January 15, 2017
Submission Date January 7, 2016
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 10

Cite

APA Buluk, B., Eşitti, B., & Boz, M. (2017). SOSYAL MEDYANIN KULLANIM AMAÇLARI: ÜNİVERSİTE ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 5(10), 219-234. https://doi.org/10.33692/avrasyad.509864

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası