Research Article
BibTex RIS Cite

VİDEO TELEKONFERANS DERS UYGULAMALARINDA TIP ÖĞRENCİLERİNİN DİL PROBLEMİ

Year 2015, Volume: 3 Issue: 7, 217 - 221, 15.07.2015
https://doi.org/10.33692/avrasyad.509279

Abstract

Bu çalışmada öğretim dili Türkçe, Kazakça ve Rusça olan Hoca Ahmet Yesevi
Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi (HAYUTKÜ) Tıp Fakültesi üçüncü sınıf öğrencilerinin,
Türkçe video-telekonferans sistemi ile takip ettiği derslere yönelik başarı durum analizi
yapılmıştır. Bu değerlendirme sonucunda uzaktan eğitimdeki dil sorunu nedeniyle beklenen
başarı elde edilemediği tespit edilmiştir. Çalışmada, dil sorununun farklı boyutlarının tespiti
yapılmıştır. Rusçanın devlet dili ve bilim dili olarak kullanılması, öğrencilerin yeterli seviyede
mesleki terimlere sahip olmayışından kaynaklanan sorun ve Kazakçanın eğitim dili olarak
kullanılmayışı yada gelişmiş bilim dili olmayışından kaynaklanan dil sorunu tespit edilmiştir.
Üniversitede çok dilli eğitimdeki başarısızlığın kaynağı belirlenmiş ve sorunun çözümü için öneri
getirilmiştir.

References

  • ALFRED P. Rovai,(2003). A practical framework for evaluating online distance Education programs, Internet and Higher Education 6 109–124
Year 2015, Volume: 3 Issue: 7, 217 - 221, 15.07.2015
https://doi.org/10.33692/avrasyad.509279

Abstract

References

  • ALFRED P. Rovai,(2003). A practical framework for evaluating online distance Education programs, Internet and Higher Education 6 109–124
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Samettin Gündüz

Remzi Yıldırım This is me

Dinara Rayımbekova This is me

Publication Date July 15, 2015
Submission Date December 31, 1899
Published in Issue Year 2015 Volume: 3 Issue: 7

Cite

APA Gündüz, S., Yıldırım, R., & Rayımbekova, D. (2015). VİDEO TELEKONFERANS DERS UYGULAMALARINDA TIP ÖĞRENCİLERİNİN DİL PROBLEMİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 3(7), 217-221. https://doi.org/10.33692/avrasyad.509279

 27448 27618 27616   27615  27574 27609   27627


Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası