Bu çalışmada Türk-Rus ilişkileri tarihinin en verimli
dönemi olarak kabul edilebilecek olan Atatürk dönemindeki eğitim ilişkileri
konu edinilmiştir. Bu çerçevede içeriği ve yüklenen
anlamı geniş olan eğitim ilişkisi, kültürel ilişiklerden farklı olarak, günümüz
kullanımıyla öğrenci ve personel hareketliliği anlamında ele alınmıştır. Araştırmanın amacı
Atatürk döneminde Türk-Rus eğitim ilişkilerini bilimsel toplantılara ve önemli
günlere katılma, öğrenci ve öğretmen gönderme ve eğitim sistemini incelemek
için uzman gönderme açılarından ortaya koymaktır. Alanyazın incelendiğinde
Türk-Rus ilişkilerinin tarihine ilişkin çok sayıda araştırma ve yayın dikkati çekerken,
iki ülkenin eğitim ilişkilerine dair çalışmaların oldukça sınırlı sayıda ve içerikte
olduğu görülmektedir. Araştırma tarihsel bir araştırmadır. Tarihsel
araştırmalar, geçmiş bir zamanda ol(uş)muş eylem ya da olayların anlaşılması
için tanımlama ve açıklama amacına yönelik sistematik biçimde veri toplama ve
değerlendirme çabası olarak tanımlanabilir (Fraenkel vd 2012:535-537). Araştırma
verileri, Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri, Milli Kütüphane, çeşitli
üniversite kütüphaneleri ve elektronik ortamdaki bilgi ve belgelerden doküman
incelemesi yoluyla elde edilmiş ve betimsel analiz yaklaşımına göre
çözümlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 22 |
Avrasyad''de yayınlanan makaleler, Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır. Bilimsel araştırmaları kamuya ücretsiz sunmanın bilginin küresel paylaşımını artıracağı ilkesini benimseyen dergi, tüm içeriğine anında açık erişim sağlamaktadır. Makalelerdeki fikir ve görüşlerin sorumluluğu sadece yazarlarına ait olup Avrasyad''nin görüşlerini yansıtmazlar. Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası