Review Article
BibTex RIS Cite

BANKALARIN E-İHRACATA YÖNELİK ÇALIŞMALARI

Year 2024, Volume: 15 Issue: 1, 119 - 138, 17.07.2024

Abstract

Fonların arz ve talebi süreci içerisinde ekonominin sağlıklı işleyişine olanak sağlayan bankaların önemi büyüktür. Sanal dünyada internet üzerinden sürdürülen e-ihracatla yurtdışına mal veya hizmet satışı yapılmaktadır. Sınır ötesi ticarette rekabet edilebilecek güçlü firmaların alışverişin kesintisiz sürdürülmesi için bankaların sundukları ürün ve hizmetleri özenle seçmeleri gerekmektedir. Mal ve hizmetlerin satışının yapılabilmesi için pazar yerine, ödeme sistemlerine, alıcı kitlesine ve satış sözleşmelerine ihtiyaç duyulmaktadır. Ödeme sağlayıcılar tarafından kabul edilen para birimleri, ek maliyetler ve her türlü şartlar kurumlar ve müşteriler tarafından değerlendirilmekte en uygun koşul ve hızda imkan sunanlar tercih edilmektedir. Teknolojideki gelişmelerle birlikte müşterilerin global pazarlardaki ürünlere erişim istekleri ve farklı alternatiflere ulaşabilmeleri hem çeşit hem fiyat açısından değerlendirmelerini kolaylaştırmaktadır. Bu açıdan bankaların internet sitelerinde paylaştıkları her türlü bilgi hem ürün ve hizmetler için bilgilendirici hem de karşılaştırmalara olanak sağlamaktadır. Bu çalışma nitel olarak tasarlanmıştır. Çalışmada bankaların e-ihracat çözümleri için resmi internet sitelerindeki bilgilere ulaşılmış ve bildirimleri incelenmiştir. Çalışmanın halihazırda e-ihracat yapan ya da bu alana yönelecek kurumlar için ve alanla ilgilenen araştırmacılar için yararlı olacağı düşünülmektedir.

References

  • Alhatti, A. A. & Konak, A. (2022). Dış Ticaretin Gelişimi Açısından Bankacılık Sektörünün Önemi: Türkiye Örneği. Fiscaoeconomia, 6(2), 572-600.
  • Akbank, (2022). https://www.akbank.com/tr-tr/hizmetler/Sayfalar/ihracatcinin-gucu-kampanyasi.aspx
  • Ayanoğlu, Y. (2013). Bankaların kuruluşu ve organizasyon yapısı. Bankaların yönetimi ve denetimi içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Aydın, N. (2012). Bankacılık ve Sigortacılığa Giriş, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • E-Ticaret Bilgi Platformu (2022). https://www.eticaret.gov.tr
  • Ideasoft, (2022). https://www.ideasoft.com.tr/ihracat-nedir-e-ihracat-nasil-yapilir/
  • İhracatı Geliştirme Merkezi (2018). E-ticaret, e-ihracat, e-uluslararası ticaret, e-dış ticaretin; dış ticarete etkileri. https://www.igeme.com.tr/e-ticaret-e-ihracat-e-uluslararasi-ticaret-e-dis-ticaretin-dis- ticarete-etkileri/
  • T.C. Ticaret Bakanlığı (2019). Dijital ticaret tanım ve kavramlar. https://www.ticaret.gov.tr/hizmet- ticareti/elektronik-ticaret/dijital-ticaret-tanim-ve-kavramlar
  • Toplu Yılmaz, Ö. ve Bayram, O. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’de E-ticaret ve E-ihracat, Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(6), 37-54
  • Türk Ekonomi Bankası, 2022). https://www.teb.com.tr/firmaniz-icin/propars-kampanyasi/
  • Türkiye İş Bankası, (2022). https://www.isbank.com.tr/is-ticari/eticaret-ve-eihracat-cozumleri
  • TÜSİAD (2019). E -Ticaret Raporu, https://www.eticaretraporu.org
  • Uludağ İhracatçı Birlikleri –UİB (2017). E-dış ticaret raporu. UİB Yayınları.
  • Webrazzi (2018). E-ihracat rehberi. https://webrazzi.com/2018/11/14/turkiyenin-e-ihracat-gelecegi-ve- hedef-pazarin-belirlenmesindeki-anahtar-unsurlar/
  • Worldef, (2022). https://worldef.net/e-ihracatta-kullanilan-odeme-yontemleri/ Yapı Kredi Bankası, (2022). https://www.yapikredikobi.com.tr/kobi/dis-ticaret-finansmani
  • Yetiz, F. (2016). Bankacılığın Doğuşu ve Türk Bankacılık Sistemi, Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2),107-108.
  • Yurttadur, M. ve Bulut, K. (2015). Türkiye’de Bankacılık Sektörünün Finansal Yapısı ve Bu Yapının Müşteri Tercihine Etkisi, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi,10(2), 166-178.
Year 2024, Volume: 15 Issue: 1, 119 - 138, 17.07.2024

Abstract

References

  • Alhatti, A. A. & Konak, A. (2022). Dış Ticaretin Gelişimi Açısından Bankacılık Sektörünün Önemi: Türkiye Örneği. Fiscaoeconomia, 6(2), 572-600.
  • Akbank, (2022). https://www.akbank.com/tr-tr/hizmetler/Sayfalar/ihracatcinin-gucu-kampanyasi.aspx
  • Ayanoğlu, Y. (2013). Bankaların kuruluşu ve organizasyon yapısı. Bankaların yönetimi ve denetimi içinde. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Aydın, N. (2012). Bankacılık ve Sigortacılığa Giriş, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • E-Ticaret Bilgi Platformu (2022). https://www.eticaret.gov.tr
  • Ideasoft, (2022). https://www.ideasoft.com.tr/ihracat-nedir-e-ihracat-nasil-yapilir/
  • İhracatı Geliştirme Merkezi (2018). E-ticaret, e-ihracat, e-uluslararası ticaret, e-dış ticaretin; dış ticarete etkileri. https://www.igeme.com.tr/e-ticaret-e-ihracat-e-uluslararasi-ticaret-e-dis-ticaretin-dis- ticarete-etkileri/
  • T.C. Ticaret Bakanlığı (2019). Dijital ticaret tanım ve kavramlar. https://www.ticaret.gov.tr/hizmet- ticareti/elektronik-ticaret/dijital-ticaret-tanim-ve-kavramlar
  • Toplu Yılmaz, Ö. ve Bayram, O. (2020). COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’de E-ticaret ve E-ihracat, Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(6), 37-54
  • Türk Ekonomi Bankası, 2022). https://www.teb.com.tr/firmaniz-icin/propars-kampanyasi/
  • Türkiye İş Bankası, (2022). https://www.isbank.com.tr/is-ticari/eticaret-ve-eihracat-cozumleri
  • TÜSİAD (2019). E -Ticaret Raporu, https://www.eticaretraporu.org
  • Uludağ İhracatçı Birlikleri –UİB (2017). E-dış ticaret raporu. UİB Yayınları.
  • Webrazzi (2018). E-ihracat rehberi. https://webrazzi.com/2018/11/14/turkiyenin-e-ihracat-gelecegi-ve- hedef-pazarin-belirlenmesindeki-anahtar-unsurlar/
  • Worldef, (2022). https://worldef.net/e-ihracatta-kullanilan-odeme-yontemleri/ Yapı Kredi Bankası, (2022). https://www.yapikredikobi.com.tr/kobi/dis-ticaret-finansmani
  • Yetiz, F. (2016). Bankacılığın Doğuşu ve Türk Bankacılık Sistemi, Niğde Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2),107-108.
  • Yurttadur, M. ve Bulut, K. (2015). Türkiye’de Bankacılık Sektörünün Finansal Yapısı ve Bu Yapının Müşteri Tercihine Etkisi, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi,10(2), 166-178.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects International Trade (Other)
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Hale Nur Güler 0000-0002-6333-1849

Publication Date July 17, 2024
Submission Date June 15, 2024
Acceptance Date July 15, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Güler, H. N. (2024). BANKALARIN E-İHRACATA YÖNELİK ÇALIŞMALARI. Avrasya Dosyası, 15(1), 119-138.