Research Article
BibTex RIS Cite

Durr-i Mufassal

Year 2024, , 51 - 58, 23.09.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.13829564

Abstract

Her bir dönem ve her bir zaman zengin mirasını, geleneklerini, ev yaşamını yazıtlarla, kitabelerle, ritimlerle kendinden sonraki nesillere aktarır. Bunları boyayan uzmanlar bu yazı ve ritimlerin hangi döneme ait olduğunu söyleyebilmektedir. Yazılar insana bir şeyin anlamını veriyorsa içindeki ritimler de o zamanın zihindeki tazeliğini ve durumunu anlatır. Yazılar, işaretler insana bir şeyler ifade ediyor, unuttuğunu hatırlatıyordu. Bu işaretler farklıydı: Tehlikeye karşı uyardılar, ışığa çağırdılar, kaybolmamanın yollarını gösterdiler vb. Makalemizde, Türk halklarının bilim adamlarının oluşturduğu, zamanında pek fazla rağbet görmeyen, ancak benzersiz bir sistem biçimine getirilmiş ve daha sonra Avrupa tarafından kendi sistemi gibi benimsenen "Durr-i mufassal" (دورمافصل فارابی Durr-i mufassal) sisteminden bahsediliyor ve şu anda tüm dünya tarafından kullanılmaktadır. Ancak yüzyıllar boyunca yapılan çeşitli savaşlar, ani zaman değişimleri ve kısmen bize ulaşan araştırmalar, Türk bilim adamlarının yaptığı keşiflerin zamanla değerini kaybetmediğini göstermiştir.

Thanks

İlginiz için teşekkürler.

References

  • Hüseyin Akpınar, Musikişinās Bir Filozof Olarak Farabı 2001, S.180-181
  • Fârâbî, Ilimlerin Sayımı, Çev.: Prof. A. Ateş, Maarif Vek. Yay.: Şark Islâm Klasikleri: 22, 1990, S. 104-105
  • Henry George Farmer, Historical Facts For The Arabian Musical Influence, Dijital Yayın Tarihi 2005/07/5, S.77
  • Kamer Güngör. Nota Yazisinin Tarihsel Gelişimi, 2015, S 85
  • Otanazar Matyakubov, Og’zaki An’anadagi Professional Muzika Asoslariga Kirish,1983, S.13
  • Süleyman Tülücü. Fârâbî Bibliyografyasi”Na Bazi Ilâveler- Iii. 2003, S.8-9
  • A.Kemal Üçok. Fârabînin Udu Ve Eski Ve Yeni Ud Hakkında Bazı Mütalealar, Türk Tıb Tarihi Arkivi Cilt 5. No. 18 . 1940, S.56-57
  • Etem Ruhı Üngör, Uluslararası İbn Türk, Harezmi, Farâbî, Beyrûnî Ve İbn Sina Sempozyumbildirileri, Farâbî'nin Müzik Yönü, 1985, S. 80-81
  • T.S. Vizgo. Muzikalniye Instrumenti Sredniy Azii, 1980 Y, S.7
Year 2024, , 51 - 58, 23.09.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.13829564

Abstract

References

  • Hüseyin Akpınar, Musikişinās Bir Filozof Olarak Farabı 2001, S.180-181
  • Fârâbî, Ilimlerin Sayımı, Çev.: Prof. A. Ateş, Maarif Vek. Yay.: Şark Islâm Klasikleri: 22, 1990, S. 104-105
  • Henry George Farmer, Historical Facts For The Arabian Musical Influence, Dijital Yayın Tarihi 2005/07/5, S.77
  • Kamer Güngör. Nota Yazisinin Tarihsel Gelişimi, 2015, S 85
  • Otanazar Matyakubov, Og’zaki An’anadagi Professional Muzika Asoslariga Kirish,1983, S.13
  • Süleyman Tülücü. Fârâbî Bibliyografyasi”Na Bazi Ilâveler- Iii. 2003, S.8-9
  • A.Kemal Üçok. Fârabînin Udu Ve Eski Ve Yeni Ud Hakkında Bazı Mütalealar, Türk Tıb Tarihi Arkivi Cilt 5. No. 18 . 1940, S.56-57
  • Etem Ruhı Üngör, Uluslararası İbn Türk, Harezmi, Farâbî, Beyrûnî Ve İbn Sina Sempozyumbildirileri, Farâbî'nin Müzik Yönü, 1985, S. 80-81
  • T.S. Vizgo. Muzikalniye Instrumenti Sredniy Azii, 1980 Y, S.7
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Musicology and Ethnomusicology, Music (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Nesrin Feyzioğlu 0000-0002-6037-363X

Izzat Matyakubov 0009-0006-6878-2215

Publication Date September 23, 2024
Submission Date July 19, 2024
Acceptance Date September 12, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Feyzioğlu, N., & Matyakubov, I. (2024). Durr-i Mufassal. Ayalgu İnterdisciplinary Turkhish Music Research Journal(2), 51-58. https://doi.org/10.5281/zenodo.13829564

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

30836