Helal gıda sektörü, gerek dünyada gerekse ülkemizde helal
ve temiz ürün İhtiyacına binaen gün geçtikçe büyümektedir. Bu doğrultuda helal gıda pazarlaması artan
ölçüde önem kazanmaktadır. Bu önemine karşılık pazarlamada yetersiz
kalınması, işletmelerin performansını önemli ölçüde düşürmektedir.
Bu
çalışmada; Türkiye’de Helal Gıda perakendecilerinin, pazarlama karmasında
(ürün, fiyatlama, tutundurma, dağıtım) karşılaştıkları sorunlar nitel araştırma
teknikleri ile ortaya konulmuş ve bunlara ilişkin çözüm önerileri
geliştirilmiştir. Geliştirilen çözüm önerileri hem Türkiye’deki helal gıda
perakendecilerine hem de sayıları her geçen gün artan dünyadaki helal gıda
perakendecilerine yol gösterici niteliktedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2016 |
Submission Date | January 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 2 |