Bu araştırmanın amacı, yükseköğretimde muhasebe eğitimi
alan öğrencilerin, ders motivasyonu ile mesleki beklentilerinin öğrencilerin
akademik başarıları üzerinde bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesidir.
Araştırmada öğrencilerin motivasyon ve beklenti düzeyleri ile ilgili veriler
anket yöntemiyle toplanmış, akademik başarı puanları olarak ise genel muhasebe
dersinden aldıkları sınav notları kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
motivasyon ve mesleki beklenti düzeyinin akademik başarı üzerinde önemli bir
etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre, öğrencilerin
yükseköğretimde muhasebe eğitimine başlamadan önce motivasyon ve mesleki
beklenti düzeylerinin tespit edilerek eksikliklerin giderilmesi, öğrencilerin
akademik ders başarısının yükseltilmesinde önemli bir etken olarak karşımıza
çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |