Türk müziğinin çok seslendirilmesi çalışmaları, teknik olarak Mızıka-i Hümayun ile başlasa da, köklü bir müzik geleneği ve birikimine sahip olan Türk müziğinin, çoğunlukla Türk halk müziği, bazen de Türk sanat müziği ezgilerinden, makam ve usüllerinden yararlanılarak ‘tampere’ dizi çerçevesi içinde çok seslendirilmesi Türk Beşleri ile başlar. Tampere bir çalgı olan ve Batı müziğinin gelişimine önemli katkılar sağlayan piyano, Cumhuriyet dönemi Türk bestecileri için de sahip olduğu özellikler sebebiyle tercih edilmiş, çok sayıda halk türküsü piyano için çok seslendirilmiş ve düzenlenmiştir. Bu çalışmada, seçilmiş dokuz halk türküsünün piyano düzenlemeleri, ezgisel, makamsal ve çok seslendirme tekniği boyutlarıyla analiz edilerek düzenleme sırasında kullanılan ezgilerin özelliklerine uygun, çok seslendirme yönteminin nasıl inşa edilebileceği araştırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles (Double blind peer reviewed and open to be indexed) |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2019 |
Submission Date | August 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 10 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)