Günümüzde dünya genelinde insanlar, birçok sebepten dolayı yabancı dil öğrenmeye ihtiyaç duymaktadır. Bu sebepler arasında iş, eğitim, seyahat gibi nedenler yer alır. Ancak, yabancı dil öğrenme süreci özellikle çocuklar için oldukça önemlidir. Çünkü, çocuklar erken yaşta dil öğrenmeye daha yatkındır ve daha çabuk öğrenirler. Bu nedenle, çocuklara yabancı dil öğretimi, ileri yaşlara göre daha kolay ve etkili bir şekilde gerçekleştirilebilir. Türkiye'nin jeopolitik konumu ve Türk kültürünün giderek artan popülaritesi, son dönemde Türkçenin yabancı dil olarak öğrenilmesine olan ilgiyi artırmaktadır. Bu nedenle, çocuklara Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi, onların dil becerilerini geliştirmelerine ve Türk kültürünü anlamalarına yardımcı olacaktır. Teknolojinin hızlı bir dönüşüm sürecine girdiği günümüzde web 2.0 araçlarının yerini almaya başlayan ve web 3.0 araçları olarak adlandırılan üç boyutlu dijital ortamlarda öğretim faaliyetleri yaygınlaşmaktadır. Genel bir ifadeyle metaverse olarak isimlendirilen bu dijital ortamlarda dil öğretimi de yapılabilmektedir. Arttırılmış gerçeklik uygulamaları ve üç boyutlu dijital öğrenme araçları sayesinde özellikle çocuklar için eğlenceli, motivasyonu arttırıcı ve 21. yüzyıl becerilerine uygun olarak öğrenci merkezli, aktif bir öğrenme süreci gerçekleştirilebilir. Bu sayede, çocuklar daha hızlı öğrenebilir ve öğrenmeye karşı daha olumlu bir tutum geliştirebilirler. Bu çalışmada metaverse teknolojisiyle geliştirilen dijital uygulamaların çocuklara Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde sağlayabileceği faydalar ve eğitsel yönleri ele alınarak açıklanmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)