Unutma Beni filmi Dilbilimi Bölümü’nde profesör olan Alice Howland’ın erken başlangıçlı Alzheimer teşhisi alma deneyimini, bu deneyimin kendisi üzerindeki etkilerini ve ailesi ile ilişkilerini etkileme şekillerini ele alır. 50. yaş gününden birkaç gün sonra kelimeleri hatırlayamama ve yolda kaybolma gibi şikayetlerle nöroloğa giden Alice, detaylı incelemeler ardından nadir olarak görülen aileden gelen erken başlangıçlı Alzheimer teşhisi alır. Teşhisin ardından çocuklarının da bu hastalığı geliştirme riski olduğunu öğrenir ve eşiyle birlikte bu tanıyı çocuklarına açıklar. Bir süre sonra Alzheimer sebebiyle Alice işine devam edemez, sürekli bakım verecek birine ihtiyaç duymaya başlar. Bu süreçte Alice’in kimliğini sorguladığı, ailesinin de fiziksel olarak var olan bir aile üyesinin psikolojik kaybıyla farklı şekillerde baş etmeye çalıştığı görülür. Film, Alice’in Alzheimer sebebiyle yaşadığı kimlik kaybı ve ailesinin bu hastalık karşısında yaşadığı muğlak kayıpları ile baş etme yolları üzerinden ele alınmıştır
The movie "Still Alice" discusses Alice Howland's, a linguistics professor, experience of early onset
Alzheimer disease, and the effects of this disease on her life and relationships with her family. After the
celebration of her 50th birthday, Alice goes to a doctor due to the problems of forgetting words and becoming
lost on the campus. After detailed investigations, neurologist diagnoses her with early onset familial
Alzheimer's disease. With the diagnosis, she realizes that her children have the same risks of developing
Alzheimer's disease. Thus, with her husband, she explains her diagnosis to her children and their risks of
development of the same disease. After a while, she losses her job and needs a caregiver.
Throughout this process, while Alice questions her identity, her family tries to cope with psychological loss of a
loved one when she is physically present. Alice's loss of identity and ambiguous loss of her family because of
Alzheimer's disease is discussed within the scope of the movie.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Other ID | JA32RM35NU |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2016 |
Submission Date | March 1, 2016 |
Acceptance Date | February 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |