Psikanalitik kurama göre ayrılma-bireyleşme, geç ergenlik döneminde önemli bir gelişimsel görev olarak kabul edilir. Bu dönemin gelişimsel bir süreci olan ebeveyn evinden ayrılma eylemi, geç ergenin bireyleşme sürecindeki katkısı açısından önemlidir. Bu çalışmada, ergenliğin son evresi olan geç ergenlik döneminde ortaya çıkan depresyonun ayrılma-bireyleşme süreci ile ilişkisi hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında depresif geç ergenlerin ayrılma-bireyleşme süreci ile ebeveyn evinden ayrılmaya dair söylemleri arasındaki ilişki de incelenmiştir. Bu amaçla, depresyon tanısı almış ve yaşları 19-25 arasında değişen 17 kadın ve 17 erkek olmak üzere toplam 34 gönüllü katılımcıyla çalışma yürütülmüştür. Katılımcılarla psikanalitik yönelimli ön görüşme yapıldıktan sonra Rorschach Testi ve Tematik Algı Testi uygulanmıştır. Uygulanan malzemeler, Fransız Okulu'na özgü içerik analiziyle yorumlanmıştır. İçerik analizi sonuçlarına bakıldığında elde edilen bulgular, depresif geç ergenlerin nesne ilişkilerinin sembiyotik türde belirginleştiğini, nesneden ayrılmada güçlük yaşadıklarını ve bu yüzden ebeveyn evinden ayrılmada zorlandıklarını ortaya koymuştur. Bununla birlikte, narsisistik yetersizlikten ötürü depresyon yaşadıkları görülmüştür.
According to the Psychoanalytic Theory, separation-individuation is an important developmental task in late adolescence. The act of leaving the parental home, as an integral part of this developmental period, has important impacts on the individuation process in late adolescence. The aim of this study was to obtain information about the relationship between depression and the separation-individuation process during late adolescence. Besides, the relationship between separation-individuation process and the discourses on leaving the parental home were also evaluated within the scope of current research. The study was carried out with a total of 34 volunteer participants, 17 women and 17 men, who were diagnosed with depression and aged between 19-25. After psychoanalytical interviews, Rorschach Test and Thematic Apperception Test (TAT) were applied. The applied materials were interpreted with content analysis peculiar to French School. Results of the content analyses revealed that late adolescents who were diagnosed with depression, had symbiotic relationships and experienced. difficulties while separating from the object. It was observed that narcissistic failure led to depressive affect and challenges in leaving the parental home.
Depression Late Adolescence Separation-İndividuation Leaving the Parental Home Projective Tests
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | June 23, 2021 |
Acceptance Date | March 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |