Literatürde, süpervizyonun terapi eğitimindeki önemi kabul görmesine rağmen, süpervizyon eğitimine verilen önemin yetersizliği, dikkat çekici bir çelişkiyi yansıtmaktadır. Bu durum göz önüne alındığında, bu makale, süpervizör eğitimi alanında kapsamlı bir teorik inceleme sunmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda, öncelikle süpervizyonun genel kabul gören tanımı eleştirel bir şekilde incelenmektedir. Ardından, genel bir kavram olarak süpervizör eğitiminin hem uluslararası hem de Türkiye’deki durumu açıklanmaktadır. Daha sonra psikanalitik süpervizyon tarihsel bir perspektiften ele alınmaktadır. Ardından Lacanyen psikanaliz alanındaki psikanalitik süpervizyon uygulamaları sunulmaktadır. Son olarak, geçmişten günümüze çeşitli kurumlar tarafından psikanalitik süpervizyon programlarının oluşturulması ışığında, süpervizör eğitiminin kurumsallaşması, eleştiri ve önerilerle birlikte analiz edilmektedir. Bu araştırma ile süpervizör olmanın zorlu ve deneyim gerektiren bir görev olduğu anlaşılmıştır. Bu alandaki araştırma ve uygulamalardaki kısıtlılıklar göz önüne alındığında, bu makalenin alanındaki gelişmeleri hızlandıracak öncü bir derleme makale olarak hizmet edeceği umulmaktadır. Bu makalenin, süpervizör eğitimi alanında, gelecekteki çabaları teşvik etme ve yenilikçi yaklaşımları ortaya çıkarma potansiyeli bulunmaktadır.
The present article aimed to provide a theoretical overview of supervisor training. Accordingly, first, the conceptualization of supervision was critically examined. Then, the current state of supervisor training as a general term was explained, both globally and in Turkey. After that, the psychoanalytic supervision process was discussed from a historical perspective, and psychoanalytic supervision practices in the field of Lacanian psychoanalysis were presented. Finally, in light of the formation of psychoanalytic supervision programs by various institutions from the past to the present, the institutionalization of supervisor training, along with criticism and recommendations, was analyzed. This research has revealed that becoming a supervisor is a challenging and experience intensive task. Given the scarcity of research and applications in this field, it is expected that this review will serve as a pioneering compilation that will accelerate developments in the field. This article also has the potential to encourage future efforts in the field and bring forth innovative approaches and methods.
Lacanian psychoanalysis psychoanalysis psychoanalytic supervision supervision supervision training
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Psychology |
Journal Section | Review Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2024 |
Submission Date | October 22, 2023 |
Acceptance Date | November 1, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 1 |