Bu çalışmada, yükseköğretim (üniversite) öğrencilerinin “Mevlana Celaleddin Rumi’ye Açık Mektup” şeklinde yazdıkları 100 mektup incelenerek, O’nun hakkında neler bilip bilmediklerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Yıldız Teknik Üniversitesi’nde “2021 Bahar” döneminde katılımcı öğrencilerden “Mevlana Celaleddin Rumi’ye Açık Mektup” yazmaları istenmiştir. Çalışma, araştırmacının seçmeli ders verdiği katılımcı öğrencilerin, her fakülteden, her birimden, her sınıf düzeyinde, her branştan, her bölümden, 18-25 yaş aralığında kız ve erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Dört ayrı sınıfta 180 lisans öğrencisinin 160’ı “Mevlana Celaleddin Rumi’ye Açık Mektup” başlığında mektup yazmışlardır. İçlerinden rastgele 100 mektup incelenmiş ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu çalışma, üniversitenin neredeyse tamamını içine alan küçük bir nüveyi ve ortalama bir örneklemi teşkil etmektedir. Mektuplarda açıkça görülmektedir ki, kişiler ve mektupların sayısı kadar farklı olmakla birlikte özünde Mevlana Celaleddin Rumi’yi bildikleri ve onu çok sevdikleri ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcı öğrencilerin Mevlana Celaleddin Rumi’ye karşı büyük bir saygı ve sevgi besledikleri saptanmıştır. Katılımcıların Mevlana Celaleddin Rumi ile sevgi sözcüğünü birlikte kullandıkları belirlenmiştir. Onun örnek ve model biri olduğu öğrenciler tarafından mektuplarda vurgulanmıştır. Katılımcı öğrencilerin Mevlana Celaleddin Rumi’nin önemli marka şahsiyet olduğu konusunda fikir birliği ettikleri bulgusuna ulaşılmıştır.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2022 |
Submission Date | August 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |