This study analyzes two cultures that are in conflict on several aspects: The East and West. Religious, social, cultural differences are among these clashes. Yet, the conflict is not a natural and innate one. On the contrary, it is a result of imagined borders, prejudices, political and economical rivalries between the societies. Maryam Jameelah, formerly a Zionist and Jew, and then accepting Islam, is an insider to both civilisations. In her dealing the conflict she brings forth the differing values and cultural differences of the two societies and depicts the conflict. She concludes that it is not pertinent to values or cultural differences. The proximity of values and the cultures of the two have changed through time. Colonial penetration of the West to the East, modernity process condemning the East to the past and decadency hindering and stigmatizing the East also aggravated the clash. In “Ahmad Khalil” the conflict between the Zionists and Palestinians is told by Maryam Jameelah. She depicts that Zionism is an extension and amalgamation of this one-sided and constructed process that is dividing the world. As Joe Kovel says Zionist nationalism became not the restoration of a land but the establishment of Jewish colonial control over that land, and coordinatively the elimination of its indigenous inhabitants. Regina Sharif believes that this bad idea is nurtured in the west and supported by non- Jewish people of Europe on the basis of interest. The acceptance of the idea does not stem from compassion towards Jewish people.
Bu çalışma, çeşitli açılardan çatışan iki kültürü analiz etmektedir: Doğu ve Batı. Bu çatışmalar arasında dini, sosyal, kültürel farklılıklar yer almaktadır. Ancak, çatışma doğal ve doğuştan gelen bir çatışma değildir. Aksine, toplumlar arasındaki hayali sınırların, önyargıların, siyasi ve ekonomik rekabetlerin bir sonucudur. Önceleri Siyonist ve Yahudi olan ve daha sonra İslam'ı kabul eden ve Pakistana yerleşip orda yaşayan Maryam Jameelah, her iki medeniyetin de içindendir. Çatışmayı ele alırken, iki toplumun farklı değerlerini ve kültürel farklılıklarını ortaya koyar ve çatışmayı tasvir eder. Çatışmanın değerlerle veya kültürel farklılıklarla ilgili olmadığı sonucuna varır. İkisinin değerlerinin ve kültürlerinin yakınlığı zamanla değiştiği kanısındadır. Batı'nın Doğu'ya sömürgeci sızması, Doğu'yu geçmişe mahkûm eden modernite süreci ve Doğu'yu engelleyen ve damgalayan çürümüşlük algısı çatışmayı şiddetlendirmiştir. “Ahmad KHalil” Siyonistler ve Filistinliler arasındaki çatışmayı ele alır. Siyonizm'in, dünyayı bölen bu tek taraflı ve inşa edilmiş sürecin bir uzantısı ve karışımı olduğunu gösterir. Joe Kovel'in dediği gibi Siyonist milliyetçilik, bir toprağın restorasyonu değil, o topraklar üzerinde Yahudi sömürge otoritesinin kontrollü bir şekilde kurulması ve yerli sakinlerinin ortadan kaldırılmasıdır. Regina Sharif, bu kötü fikrin Batı'da beslendiğine ve Avrupa'nın Yahudi olmayan halkları tarafından çıkar temelinde desteklendiğine inanır. İsrailin Filistine yerleştirilmesi, Yahudilere karşı şefkatten kaynaklanmaz.
Doğu Batı Siyonizm Sömürgecilik İslam Çatışma Yeni Tarihselcilik Milliyetçilik Hayali Cemaatler Hafıza Doğu, Batı, Siyonizm, Sömürgecilik, İslam, Çatışma, Yeni Tarihselcilik, Milliyetçilik, Hayali Cemaatler, Hafıza
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2021 |
Submission Date | December 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |